صادرات بیش از ۱۹۰ میلیون دلار کالا از مرز کیله سردشت به کشور عراق

مهاباد-بالویز،سفیر-رئیس گمرگ “کیله “سردشت گفت: در پنج ماهە نخست امسال ۱۵۲ هزار تن کالا بە ارزش بیش از۱۹۱ میلیون دلار از مرز کیلە سردشت بە شمال عراق صادر شده است. به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«داود فاتحی» اظهار داشت: بعد از تعطیلی کرونا و از سرگیری فعالیت بازارچه به طور میانگین روزانه بیش […]

مهاباد-بالویز،سفیر-رئیس گمرگ “کیله “سردشت گفت: در پنج ماهە نخست امسال ۱۵۲ هزار تن کالا بە ارزش بیش از۱۹۱ میلیون دلار از مرز کیلە سردشت بە شمال عراق صادر شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«داود فاتحی» اظهار داشت: بعد از تعطیلی کرونا و از سرگیری فعالیت بازارچه به طور میانگین روزانه بیش از ۱۴۰ کامیون ایرانی و عراقی وارد بازارچه کیله  و تردد داشته‌اند.

رئیس گمرگ کیله سردشت با بیان اینکه وضعیت حمل کالا در این بازارچه ترانشیپی است و ترانزیتی نیست ، افزود : عمده کالاهای صادراتی از این گمرک مرزی شامل تیرآهن ، میلگرد ، پوکه معدنی ، کاشی و سرامیک ، مصنوعات فلزی و پلاستیکی ، میوه و صیفی‌جات است که به شمال عراق صادر می‌شوند.

«داود فاتحی» با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه شهر مرزی سردشت بیان کرد : بازارچه کیله سردشت در کنار ایجاد رونق اقتصادی بواسطه نزدیکی به شمال عراق ، می‌تواند در حوزه گردشگری نیز تحول آفرین باشد.

شهرستان سردشت دارای ۱۱۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و بازارچه مرزی کیله این شهرستان با فاصله ۲۱ کیلوتری از شهر قلعه دیزه کشور عراق نزدیکترین راه تجاری به شمال این کشور محسوب می‌شود.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز -۹۹/۰۶/۲۵-۱۳:۱۴/س