سلامت

طی تحقیقات اعلام شده بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در جهان دیابت دارند

چالش هایی را برای هر سیستم بهداشتی در جهان ایجاد می کند

مهاباد/بالویز/تحقیقات محققان موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن آمریکا و نشان داده است که ۵۲۹ میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز”این موسسه اعلام کرد تا سال ۲۰۵۰ مبتلایان به دیابت به ۱میلیاردو ۳۰۰میلیون نفر خواهند رسید.

محققان خواستار کنترل این بیماری در جهان شده و تایید کردند که شیوع فعلی دیابت ۶٫۱ درصد است.

آنها دلایل افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری را نرخ بالای چاقی،تغییرات جمعیتی،دانسته و میزان شیوع دیابت را در میان سالمندان بیشتر از رده های سنی می دانند.

بر اساس پیش بینی این موسسه مناطق شمال آفریقا و خاورمیانه ۱۶٫۸ درصد،آمریکای لاتین و دریای کارائیب ۱۱٫۳ درصد،با رشد و افزایش بیشتری ثبت شده است.

مطالعه پزشکی اخیر افزایش قابل توجهی در تعداد افراد مبتلا به دیابت را پیش بینی کرد و خواستار اتخاذ اقدامات مناسب برای جلوگیری از توسعه خطرناک تعداد افراد مبتلا به این بیماری شد.

محققان اعلام کرده اند: که اکثر موارد دیابت نوع ۲ دارند که نوعی مرتبط با چاقی است و تا حد زیادی قابل پیشگیری است.

لیان اونگ،محقق ارشد این مطالعه،گفت: که نرخ شیوع سریع این بیماری نه تنها نگران کننده است، “بلکه چالش هایی را برای هر سیستم بهداشتی در جهان ایجاد می کند” و اشاره کرد که دیابت با تعدادی از بیماری های دیگر مرتبط است.

دانشمندان توضیح دادند که الگوی افزایش نرخ عفونت در سراسر جهان یکسان نیست، به عنوان مثال، انتظار می‌رود میزان شیوع بیماری در شمال آفریقا و خاورمیانه به ۱۶٫۸ درصد و در آمریکای لاتین و دریای کارائیب تا سال ۲۰۵۰ به ۱۱٫۳ درصد برسد.

محققان تأیید کردند که میزان شیوع در حال حاضر ۶٫۱٪ است، اما همه کشورها در معرض خطر افزایش نرخ عفونت هستند.

این مطالعه خواستار راهبردهای مؤثرتری برای مبارزه با آسیب‌ها و افزایش آگاهی در مورد نابرابری شد، زیرا اکثر بیماران دیابتی در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​زندگی می‌کنند و قادر به دریافت درمان مناسب نیستند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۴/۰۷-۰۷:۰۵:۱۰/خبر۳۷۶۷/کدخبر۱۸۰۵۳/چ۱۳۲/