«رضازاده»عنوان کرد:

نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد راه اندازی شد

با توجه به مناطق صعب‌العبور شهرستان مهاباد درخواست به اورژانس‌هوایی هم داده‌شده است

مهاباد/بالویز/اجتماعی/مهاباد به عنوان نخستین شهر خارج از مرکز استان در آذربایجان غربی صاحب دستگاه موتور آمبولانس با هزینه ۶ میلیارد ریالی شد.

به گزارش سایت خبری بالویز،باتوجه به وضعیت ترافیکی و نیاز شهرستان مهاباد نسبت به راه اندازی دستگاه موتور آمبولانس اقدام شد.

رییس‌اورژانس و فوریت های‌پزشکی دانشگاه‌علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در مهاباد گفت:تمام امکانات یک‌ آمبولانس در این موتورآمبولانس برای مواقع ضروری پیش‌بینی شده‌است.

«فرزین رضازاده» اضافه کرد:مهاباد پس از مرکز استان دومین شهر استان بوده که به این دستگاه مجهز شده‌است.

وی ادامه داد:این موتور آمبولانس برای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران، پوشش مناسب فوریت‌ها در معابر پرترافیک و مناطق شلوغ شهری و یاری رسانی سریع تر به سایر تیم‌های عملیاتی به ویژه در موارد فوریت های حیاتی راه اندازی شده‌است.

«رضازاده»عنوان کرد:با توجه به مناطق صعب‌العبور شهرستان مهاباد درخواست به اورژانس‌هوایی هم داده‌شده که اگر منطقه فرود آن آماده‌شود، این مهم هم محقق می شود.

این مقام افزود: در صورتی که محل فرود و جایگاه و شرایط مورد نیاز تا سه ماه آینده مهیا شود در جاده ها و مسیرهای صعب العبور شهرستان مهاباد شاهد استفاده و انتقال مصدومان از طریق بالگرد هم خواهیم بود.

«آریا» مسول اورژانس بیمارستان امام خمینی مهاباد هم گفت:در سال ۱۴۰۲ بیش از هشت هزار مورد ماموریت اورژانسی داشتیم.

وی ادامه داد:با توجه به ترافیک‌سنگین سطح‌‌‎‌‌شهر از این به بعد امیدواریم با استفاده از این‌دستگاه در سریعترین زمان‌ممکن کار فوریت‌های‌پزشکی را در‌محل‌حادثه انجام دهیم.

«حسن عباسی» فرماندار‌مهاباد هم با اشاره‌به اهمیت راه‌اندازی این مرکز در نجات‌جان مصدومان گفت:بستر را برای استفاده از بالگرد هوایی به زودی فراهم خواهیم کرد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۲/۱۰-۰۳:۱۷:۵۲/خبر۴۲۰۹/کدخبر۲۰۱۷۵/