حمید طریفی حسینی:

آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان

پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود

مهاباد/بالویز/اجتماعی/معاون وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش سایت خبری بالویز«حمید طریفی حسینی» افزود:ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

او اضافه کرد:پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی بیان کرد:پس از آن خانواده‌ها براساس اطلاعات ثبت شده،مستندات لازم را به مدرسه ارائه و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

«حسینی» متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

او درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد:محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناظق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد:برای برخی مدارس‌خاص که در مرز بین مناطق‌آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود.  و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:در دستورالعمل ثبت‌نام که به استان‌ها ابلاغ شده‌است،تسهیلگری درباره محدوده‌جغرافیایی به صورت‌شعاعی از مدرسه تأکید شده است.

«طریفی» گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است.

او همچنین عنوان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۲/۱۱-۰۰:۴۸:۲۷/خبر۴۲۱۱/کدخبر۲۰۱۸۱/ س ۶۳/

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)