معاونت بهداشت وزارت بهداشت

غربالگری بیش از ۲۴ میلیون ایرانی در «پویش ملی سلامت»

پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان در سراسر کشور آغاز و تا ۱۵ دی ادامه دارد.

مهاباد/بالویز/سلامت/معاونت وزارت بهداشت از غربالگیری بیش از ۲۴ میلیون ایرانی در «پویش ملی سلامت» تا روز سه شنبه خبر داد.

به گزارش سایت خبری بالویز،معاونت بهداشت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۴ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۶۰۱ نفر تا روز سه شنبه در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

به نقل از وبدا، از این تعداد ۴۹۰ هزار و ۴۰۴ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۲۹۸ هزار و ۳۸ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۷۰ نفر در این پویش غربالگری شدند.  که از این تعداد ۲۲ هزار و ۱۳۹ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۱۱ هزار و ۱۳۰ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون» عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالاست.

پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان در سراسر کشور آغاز و تا ۱۵ دی ادامه دارد.

به گزارش سایت خبری بالویزبا هدف افزایش شناسایی، مراقبت، کنترل و کاهش بیماری فشار خون بالا برای اشخاص ۱۸سال و بالاتر و بیماری دیابت برای افراد بالای ۴۰ سال و افراد در معرض خطر، خدمات غربالگری فشارخون و دیابت انجام می شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۱۰/۰۶-۰۵:۲۸:۳۰/خبر ۴۰۳۹/کدخبر۱۹۴۷۳/ چ ۳۰۲/