فاروق سلیمانی:

جمع آوری بیش از ۲۰۰ تن نخاله ساختمانی در مهاباد

طرح جمع آوری نخاله های ساختمانی با کمک راهداری و شهرداری ادامه دارد

مهاباد/بالویز/محیط زیست/رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:۲۰۰تن انباشت نخاله ساختمانی حاشیه راه‌ها در مهاباد جمع آوری شد.

به گزارش سایت خبری بالویز«فاروق سلیمانی»افزود:۲۰۰ تن نخاله ساختمانی محورهای مواصلاتی و حاشی جاده ای این شهرستان با کمک عوامل راهداری جمع آوری و به مکان مناسب انتقال یافت.

وی اظهار کرد: افزایش بی رویه انباشت نخاله‌های ساختمانی در حاشیه‌شهر بویژه در کنار مسیرهای ارتباطی منجر به تخریب محیط زیست و خطراتی ایمنی شده‌بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد بیان کرد:طرح جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و ساماندهی نحوه انباشت آن در دستور کار این اداره قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در قالب طرح جمع آوری نخاله های ساختمانی بیش از ۷۰ کیلومتر از مسیرهای مهاباد به شهرستان های میاندوآب، ارومیه و بوکان و حاشیه شهر و پیرامون سد از نخاله ساختمانی پاکسازی و جمع آوری شده‌است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد بیان کرد:هم اکنون مکان‌ ویژه دفع نخاله های ساختمانی مشخص و سایت قدیمی پسماند و زباله سیدآباد به مدت یکسال برای تخلیه این زباله ها در نظر گرفته‌شده‌است.

«سلیمانی» بیان کرد: طرح جمع آوری نخاله های ساختمانی با کمک راهداری و شهرداری ادامه دارد.

وی افزود:با افراد متخلف که اقدام به تخلیه غیرقانونی نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاده و سطح شهر می کنند،برخورد قانونی اقدام خواهد شد.

این طرح با توجه به ضرورت پیشگیری از آلودگی و تخریب‌محیط‌‌‌ زیست،حفظ سیمای محیط‌ طبیعی و شرایط‌بوم شناختی رودخانه‌ها همچنین حفظ و پاکسازی‌سواحل اجرا می‌شود.

ضرورت دارد بسترهای لازم برای بهره‌مندی مسافران و گردشگران از ظرفیت‌های موجود و برخورداری از محیط زیستی پاک و سالم در سال جدید فراهم شود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۲/۱۱-۰۵:۴۲:۲۸/خبر۴۲۱۲/کدخبر۲۰۱۸۴/ س ۶۴/

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)