پیام تبریک معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی

مهاباد-بالویز،سفیر-معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد به مناسبت ۲۲ مرداد روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی پیام تبریک و تهنیت منتشر کرد  به گزارش سرویس اجتماعی سیاسی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز، متن پیام  «ایرج شجاعی » فرماندار ویژه شهرستان به شرح زیر است بنام خداوند بخشاینده و مهربان ۲۲ مرداد ماه به […]

مهاباد-بالویز،سفیر-معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد به مناسبت ۲۲ مرداد روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی پیام تبریک و تهنیت منتشر کرد 

به گزارش سرویس اجتماعی سیاسی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز، متن پیام  «ایرج شجاعی » فرماندار ویژه شهرستان به شرح زیر است

بنام خداوند بخشاینده و مهربان
۲۲ مرداد ماه به نام روز “تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی” نام‌گذاری شده است. یک روز ملی برای تمامی سازمان‌های مردم‌نهاد در نقاط مختلف کشور برای به اشتراک‌گذاشتن تاثیرات مثبت فعالیت این سازمان‌ها بر جامعه. این امر نشان از اهمیت غیرقابل انکار نهادهای مدنی به‌طور عام و سازمان‌های غیردولتی به‌طور خاص در حل مشکلات جامعه دارد و دولت تدبیر و امید با درک اهمیت این موضوع، گام‌هایی عملی را در تسهیل و تقویت مشارکت‌های مردمی برداشته است. بر این سیاق می‌توان نقش‌های موثری همچون هم‌فکری و همراهی با دولت و بخش خصوصی، مشارکت در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و ترویجی، دیدبانی و انعکاس مطالبات مردمی به دستگاه‌های اجرایی، گفتمان‌سازی برای حل مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف را برای سازمان‌های غیر‌دولتی احصا و اجرایی کرد.
داوطلبانه بودن فعالیت در تشکل ها نشان از خصلت والای انسانی فعالین این بخش دارد که با صرف زمان زندگی خود در راه اعتلای اهداف تشکل و یاری رساندن به همنوعان برترین دلیل انسانیت را به نمایش می گذارند.
لذا نام‌گذاری یک روز به نام روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، گامی کوچک در جهت قدردانی از همراهی افراد نیک‌اندیشی است که با دستان پرمهرشان دنیا را تبدیل به مکان بهتری برای زندگی همه افراد می‌کنند.
امید است از طریق تعامل سازنده میان دولت و تشکل‌های مردمی بتوان سبب ساز پیوند هر چه بیشتر دولت و ملت شد و زمینه را برای نقش آفرینی سمن‌ها و مشارکت مردم در پیشبرد هر چه بهتر امور فراهم کرد.
نهاد مدنی به عنوان واسط میان شهروندان و مدیریت شهری نقش مهمی در تامین اهداف توسعه ای شهر دارد. در واقع سازمان های مردم نهاد به عنوان نهادهای واسط، دو عنصر مطالبه گری و نظارت را مدنظر قرار می دهد. بر این اساس از طرفی مطالبات و خواسته های مشروع و متعارف مردم را به عنوان نهادهای صنفی پیگیری می كنند و از طرف دیگر در زمینه برآورده شدن مطالبات و فعالیت دستگاه ها و پاسخگویی آن ها نقش نظارتی را بر عهده می گیرند.
این جانب ، ضمن تبریک این روز به همه فعالان پرتلاش سازمان‌های مردم نهاد ، برای تمامی کسانی که با اندیشه نیک و پراکندن عطر همدلی یاریگر هم‌نوع هستند، آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.
ایرج شجاعی
معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۵/۲۳ -پ – ۱۹:۴۵

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)