فرماندار ویژه مهاباد

افتتاح و کلنگ زنی ۱۱هزار میلیارد ریال پروژه های عمرانی دهه فجر در مهاباد

برگزار کننده گان انتخابات در مهاباد چهار شعار اصلی رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت را سرلوحه کار خود قرار دادند.

مهاباد/بالویز/اقتصادی/فرماندار ویژه مهاباد،گفت:۱۱ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی دهه فجر در مهاباد افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش سایت خبری بالویز«حسن عباسی»افزود:دهه فجر امسال چندین پروژه عمرانی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزارمیلیارد ریال در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد،اظهارداشت: اعتبار مورد نیاز این طرح ها توسط بخش دولتی و بخش خصوصی تامین شده‌است.

وی اضافه کرد:بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه شاخص های توسعه‌ای در زمینه های مختلف در دستور کار قرار گیرد و برای مردم تبیین شود.

عباسی اضافه کرد:آذین‌بندی شهر و نصب بنرهای ویژه ایام‌الله دهه‌فجر در ادارات و بخش‌ها و معابر مختلف سطح و همچنین نوشته‌های مرتبط با آن در دستور کار قراردارد.

فرماندار ویژه مهاباد در ادامه بیان کرد: انقلاب‌اسلامی علاوه بر اینکه مردم ایران را از استبداد نجات‌داد، معادلات منطقه‌ای استکبارجهانی را برهم زد.

عباسی افزود: هم اکنون در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایران در زمینه های بهداشت و درمان، تولید و صادرات کالاهای مختلف، انجام پروژه‌های عظیم عمرانی و اقتصادی، توان دفاعی و امنیتی موفقیت های بسیار بزرگی به دست آورده‌است.

وی گفت: پیشرفت های عمرانی زیادی در مهاباد پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل‌شده است.

«حسن عباسی» افزود:هم‌اکنون از ۱۹۲ روستای دارای سکنه مهاباد،اهالی ۸۶ روستا از نعمت‌گاز بهرمند هستند و عملیات گازرسانی به ۶۳ روستای‌دیگر در حال انجام است.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: در زمینه احداث بیمارستان نیز هم اکنون علاوه بر بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی امام خمینی(ره) مهاباد،۲ بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی جدید در حال احداث که اعتبارات بسیار خوبی برای احداث آنها در نظر گرفته شده‌است.

عباسی اضافه کرد:در زمینه عمران شهری نیز علاوه بر افتتاح چندین طرح عمران شهری مانند کمربندی تاج‌سد و احداث چندین دهنه پل،یک‌ هزار و ۸۰۰ تُن قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار داده‌شده‌است.

فرماندار مهاباد در خصوص روند انتخابات گفت:تاکنون از بین ۶۸ نفر که در مرحله اول پیش‌ثبت نام را انجام داده‌بودند،۳۶ نفر شرایط لازم را‌ داشتند. از بین آنها،شورای نگهبان صلاحیت ۱۷ نفر را تاییدکرده و یک نفر هم تاکنون انصراف داده‌است.

عباسی افزود: ۱۹ بهمن ماه افراد تایید صلاحیت‌شده، ابلاغیه دریافت می کنند و یکم اسفند ماه لیست نهایی داوطلبان به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد:برای انتخابات دوازهمین دوره نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره شورای خبرگان‌رهبری در مهاباد ۱۴۱ شعبه اخذ رای تعیین‌شده است.  ۲۷ شعبه در بخش‌خلیفان و مابقی در بخش مرکزی و شهر مهاباد قرار دارند.

مقام عالی شهرستان گفت:برگزار کننده گان انتخابات در مهاباد چهار شعار اصلی رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت را سرلوحه کار خود قرار دادند.

فرماندار ویژه مهاباد،اضافه کرد: انتخابات این دوره نیز مانند سایر دوره ها با رعایت امانت داری آرای مردم برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد:دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

برگزاری رژه موتوری و خودروی،برگزاری مسابقات ورزشی،یادواره شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا،برپایی نمایشگاه صنایع دستی،جُنگ انقلاب و برپایی جشن انقلاب و راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله برنامه های دهه فجر امسال است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۱۱/۱۱-۰۰:۱۵:۵۳/خبر ۴۰۸۸/کدخبر ۱۹۶۹۲/ چ ۳۵۰/