در آستانه عید قربان

نظارت اکیپ های دامپزشکی استان بر ذبح دام‌های قربانی

با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابی‌ها) در روز عید قربان برخورد قانونی می‌شود.

مهاباد/بالویز/۶۴ اکیپ دامپزشکی استان بر ذبح دام‌های قربانی نظارت می‌کنند.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز”مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی” گفت:نظارت بر ذبح دام‌های قربانی در روز عید قربان با نظارت ۱۳۰ نیروی فنی دامپزشکی استان در مناطق مختلف تشدید می‌شود.

“سید امید خلیل زاده” افزود: ۱۹ اکیپ ثابت و ۴۵ اکیپ سیار در سطح استان آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی(گاو، گوسفند و بز) برای نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در روز عید سعید قربان بطور رایگان است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده‌ای از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دام‌های مشکوک در میادین و چهارراه‌های بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می‌کنند، توصیه می‌شود شهروندان دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری‌ها و مشاوره با مامورین دامپزشکی خریداری و ذبح کنند.

وی اضافه کرد: با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابی‌ها) در روز عید قربان برخورد قانونی می‌شود.

“خلیل زاده” در ادامه بیان کرد: سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سووالات شهروندان هستند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۴/۰۶-۰۷:۰۰:۰۰/خبر۳۷۶۶/کدخبر۱۸۰۵۰/س۱۳۱/

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)