معاون خدمات شهرداری مهاباد

جمع آوری بیش ۵۰۰ قلاده سگ بی صاحب در مهاباد

کمپ سگ های بلا صاحب مهاباد به صورت اجاره ای بوده است.

مهاباد/بالویز/محیط زیست/معاون خدمات شهرداری مهاباد از جمع آوری ۵۴۰ قلاده سگ بی صاحب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت خبری بالویز«شیرکو نورانی»گفت:از آغاز امسال تاکنون ۵۴۰ قلاده سگ بی‌صاحب از سطح شهر جمع‌آوری و به سایت اجاره ای سگ های بی‌صاحب منتقل شده‌است.

معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد افزود: طرح جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب با هدف پیشگیری از حوادث حیوان گزیدگی و رفع مشکلات زیست محیطی در این شهر آغاز شد.

«شیرکو نورانی» اظهار کرد:همزمان با نزدیک‌شدن تعطیلات‌نوروز و ورود مسافران‌و‌گردشگران طرح‌زنده‌گیری سگ‌های‌بی‌صاحب با اختصاص‌یک گروه شامل خودرو و چهار‌مامور در دستور کار قرار گرفته‌است.

معاون خدمات‌شهری شهرداری‌مهاباد اضافه کرد: همچنین از این تعداد تاکنون ۹۸ قلاده تلف و اکنون حدود ۲۰۰ قلاده نیز در داخل سایت‌کنونی نگهداری می‌شود.

«نورانی» تصریح کرد: کمپ سگ های بلا صاحب مهاباد به صورت اجاره ای بوده است.

وی بیان کرد:از منابع طبیعی و نهادهای متولی درخواست همکاری برای واگذاری زمین برای ساخت سایت نگهداری سگ‌های بی‌صاحب را داریم.

نامبرده افزود:در سه ماه گذشته هیچ شکایتی از شهرداری در خصوص سگ گزیدگی و درخواست دیه گزارش نشده است.

«نورانی»گفت:جمع آوری سگ‌های بی‌صاحب‌روستایی و جلوگیری از رهاسازی آنها در حاشیه‌شهر یکی از راهکارهای کاهش‌جمعیت این حیوانات‌است که باید از طریق‌بخشداری و دهیاری‌ها مورد توجه‌قرار گیرد.

افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در مهاباد افزون بر ایجاد صحنه‌های ناخوشایند در شهر، خطرهایی برای شهروندان مهابادی ایجاد کرده است. که سبب گلایه و ناخرسندی آنان از چنین وضعیتی شده‌است.

سازمان‌های مدافع حقوق حیوانات، ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست سطح شهر را با استفاده از سلاح و یا مرگ با ترحم به شدت محکوم کرده‌اند.

کشتار سگ‌های بی‌سرپرست که گاهی اوقات توسط افراد ناشناس صورت می‌گیرد با انتقاد انجمن‌های زیست محیطی روبه رو شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۱۲/۲۱/۰۶:۰۰:۱۷/خبر ۴۱۳۷/کدخبر۱۹۸۷۰/ د ۳۹۹/