معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

تفاهم نامه همکاری بین استانهای آذربایجان غربی و اربیل امضا شد

دو طرف بر گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

مهاباد/بالویز/معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ،گفت:در این تفاهم نامه دو طرف بر اجرای تفاهمات قبلی و تداوم توسعه مناسبات دو جانبه پس از بحث و بررسی و تبادل نظر کارشناسی در راستای گسترش همکاریهای اقتصادی مشترک تاکید کردند.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”نادر صادقی” افزود:براساس این تفاهم نامه طرفین توافق کردند در راستای تسهیل در توسعه مبادلات تجاری، نسبت به تشکیل شرکت های مشترک حمل و نقل در اسرع وقت اقدامات لازم انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت استان آذربایجان غربی در حوزه های مختلف ادامه داد:در این تفاهم نامه طرفین آمادگی خود را جهت توسعه صنعت توریسم،برگزاری نمایشگاههای تجاری و تخصصی و تبادل تورهای مسافری و ورزشی اعلام داشتند.

“صادقی”در پایان با اشاره به تجارب ارزنده جمهوری اسلامی ایران در توسعه بخش صنعت با رویکرد صنایع کوچک و متوسط، گفت:در این تفاهم نامه،آذربایجان غربی آمادگی خود را در راه اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی غذایی، کنسانتره و آب میوه و فرآورده های لبنی مطابق با ضوابط وزارت بازرگانی اقلیم کردستان عراق با مشارکت بخش خصوصی اعلام کرد.

در این تفاهم نامه که در ۱۴ بند به امضای استانداران آذربایجان غربی و اربیل رسید،دو طرف بر گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

بررسی روند ایجاد منطقه مشترک تجاری صنعتی در مبادی مرزی استان های آذربایجان غربی و اربیل، بررسی امکانات فنی برای برقراری خطوط پروازی بین شهرهای ارومیه و اربیل، هماهنگی و اطلاع رسانی لازم درخصوص رویه های استاندارد و مقررات فنی دو استان، فعالیت ۲۴ ساعته مرز تمرچین و حاج عمران و اتخاذ تمهیدات لازم برای پلاک گذاری خودروهای سواری عراقی در پایانه مرزی تمرچین، از جمله موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۱۰/۰۹ – ۰۷:۴۵:۳۶ / خبر ۳۰۹۰/ کد خبر ۱۴۹۱۸ / پ

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)