سرپرست شبکه بهداشت و درمان سردشت

نجات جان جوان سردشتی توسط بالگرد اورژانس هوایی

بیمار جوان ۱۸ ساله که در اثر تصادف از ناحیه سر دچار آسیب جدی شده‌بود.

مهاباد/بالویز/اجتماعی/بالگرد اورژانس هوایی جان جوان ۱۸ ساله سردشتی را نجات داد.

به گزارش سایت خبری بالویز،بالگرد اورژانس‌هوایی جان‌بیمار ۱۸ ساله سردشتی و مصدوم مولتی‌ترومای (دچار ضربات و حوادث متعدد)ناشی از تصادفات با موتورسیکلت را نجات داد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار کرد: بیمار جوان ۱۸ ساله که در اثر تصادف از ناحیه سر دچار آسیب جدی شده‌بود.

وی ادامه داد:پس از انجام اقدامات اولیه و پایداری وضعیت‌بیمار با توجه به شرایط حاد مصدوم شامل انتوبه،کاهش‌هوشیاری و چست تیوب مقدمات اعزام پیش بین‌شد.

«افشین مختاری توانا» اضافه کرد: پس از درخواست بالگرد از ستاد هدایت فوریت های پزشکی استان، بیمار مولتی ترومای تحت حمایت و مراقبت های مورد نیاز درمانی به یکی از مراکز درمانی در مرکز استان جهت ادامه روند درمان منتقل شد.

وی بیان کرد: پس از هماهنگی های لازم بیمار در محل پد بالگرد بیمارستان کوثر ارومیه تحویل همکاران اورژانس زمینی داده‌شد.  به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه جهت ادامه مداوا تحویل داده‌شد.

«مختاری توانا» افزود: با توجه به بُعد مسافت شهرستان با مرکز استان و اورژانسی بودن بیماران و نیاز اعزام فوری به مراکز درمانی استان، اورژانس امداد هوایی نقش بزرگی در نجات جان این بیمار اورژانسی در اعزام به مراکز مجهزتر به سطح استان ایفا کرد.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی در فاصله ۲۲۴ کیلومتری ارومیه مرکز استان و در جوار مرزهای کشور عراق واقع شده‌است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۱۱/۲۴-۰۱:۱۷:۲۳/خبر۴۱۰۴/کدخبر۱۹۷۵۱/ س ۳۶۶/