معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد

کشت بهاره چغندرقند در مزارع مهاباد آغاز شد

میانگین برداشت چغندرقند شهرستان بین ۶۰ تا ۶۵ تن است

مهاباد/بالویز/اقتصادی/معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت:یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع مهاباد به کشت چغندرقند اختصاص یافت.

به گزارش سایت خبری بالویز«رسول سعیدیان»افزود: امسال یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت بهاره چغندرقند اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد:امسال براساس قرارداد حدود ۶۰۰ هکتار با کارخانه قند مهاباد،۴۰۰ هکتار با کارخانه قند میاندوآب و ۵۰۰ هکتار با کارخانه‌قند ارومیه منعقد شده‌است.

«سعیدیان» اضافه کرد: طی چند سال گذشته و باتوجه به مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه میزان کشت چغندرقند از حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار تا ۲ هزار ۵۰۰ هکتار به حدود هزار و ۵۰۰ هکتار در سال جاری رسیده‌است.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد عنوان کرد: میانگین برداشت چغندرقند شهرستان بین ۶۰ تا ۶۵ تن است.

وی بیان کرد:طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده امسال حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تن چغندرقند در سطح شهرستان تولید و برداشت خواهد شد.

«سعیدیان»اضافه کرد:سال گذشته در مجموع بالغ بر ۸۵ هزار تن محصول از مزارع مهاباد برداشت و تحویل کارخانه‌های قند در استان آذربایجان غربی شد.

چغندرقند جزو گیاهان یک ساله است که هر سال در فروردین ماه به صورت مکانیزه کشت می شود و برداشت آن از ۱۵ شهریور آغاز می شود و تا پایان آذرماه ادامه می یابد.

سال گذشته حدود ۸۵ هزار تن محصول از اراضی این شهرستان برداشت شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع‌شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۱/۱۷-۰۶:۳۳:۴۸/خبر ۴۱۷۸/کدخبر۲۰۰۶۱/ج ۳۰/