اطلاعیه

سد مهاباد در آستانه سرریزشدن

در جهت « کنترل ایمنی و پایداری سد »
عکاس: رحیم بایزیدی

مهاباد/بالویز/اجتماعی/در پی بارشهای اخیر روابط عمومی مدیریت منابع آب مهاباد در خصوص سرزیزشدن سد مهاباد اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش سایت خبری بالویز،بارش‌نزولات‌آسمانی در چند روز اخبر موجب‌جاری شدن‌سیلاب در سطح معابر شهر و همچنین احتمال سرریزشدن سد مهاباد دارد.

در این راستا روابط‌عمومی مدیریت‌منابع امور آب‌مهاباد در خصوص سرریزشدن احتمالی سد مهاباد اطلاعیه صادر کرد که متن آن به شرح زیر است.

اطلاعیه مهم و فوری (روابط عمومی مدیریت منابع آب مهاباد)

به اطلاع می‌رساند بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی و استمرار و تشدید سامانه بارشی و بارش باران شدید و ذوب برف، وقوع آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیلاب در رودخانه‌ها و مجاری آبی برای شهر و روستا متصور می‌گردد. که همین امر منجر به افزایش ورودی آب سد مهاباد شود.

با توجه به اینکه سد در آستانه سرریز شدن قرار دارد در جهت « کنترل ایمنی و پایداری سد » و در صورت لزوم رهاسازی و افزایش خروجی بیشتر آب سد مخزنی و به تبع آن افزایش دبی بیشتر آب رودخانه مهاباد در دستور کار قرار دارد.

لذا از عموم مردم شریف و مهمانان گرانقدر نوروزی و روستاهای پایین دست سد مهاباد و مناطق حاشیه‌ی شهر که در کنار رودخانه‌ی مهاباد واقع گردیده‌اند تقاضا می‌گردد از هرگونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مجاری آبی شهرستان اکیدا” خودداری و موارد ایمنی را کاملا رعایت فرمایند.

به گزارش سایت خبری بالویز،سد مهاباد يكي از سدهاي قديمي كشور با حدود۵۰ سال‌قدمت و ظرفيت ذخيره‌آب در درياچه پشت سد مشخص و محدود است.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است.

این سد علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۱/۲۴-۰۸:۰۰:۰۰/خبر۴۱۸۸/کدخبر۲۰۱۰۱/ج ۴۰/