رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی مهاباد

بررسی بیش از ۳۰۰ پرونده کارگری در مهاباد

مهاباد حدود ۴۰ هزار کارگر دارد

مهاباد/بالویز/اجتماعی/رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی مهاباد از بررسی بیش از ۳۹۰ پرونده کارگری در هیات حل اختلاف مهاباد خبر داد.

به گزارش سایت خبری بالویز«محمد صالح پیروتی»گفت: ۳۹۵ پرونده کارگری در هیات حل اختلاف مهاباد بررسی شد.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه‌اجتماعی‌مهاباد افزود:پارسال از ۴۰۵ فقره پرونده واصله به شورای‌حل‌اختلاف شهرستان واصل‌شد که از این تعداد ۳۹۵پرونده‌رسیدگی و رای‌صادر شده‌است.

«محمدصالح پیروتی»اظهار کرد:همچنین در این مدت هزار و ۷۹ پرونده‌هم در هیات تشخیص متشکل از۳نفر بررسی،که در قبال آن برای هزار و۵۰ پرونده رای‌صادر شده‌است.

وی اضافه کرد: همچنین پارسال ۴۶۰ درخواست بیمه بیکاری در سطح شهرستان ثبت شد. که ۳۷۳ پرونده رسیدگی و ۲۵۳ مقرری‌بگیر جدید هم به مجموع مقرری بگیران اضافه شده‌است.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه‌اجتماعی مهاباد بیان کرد:هم اکنون در مجموع ۳۹۹نفر در این شهرستان ماهانه و بسته به نوع قرارداد مقرری بیمه‌بیکاری دریافت می‌کنند.

«پیروتی» ادامه داد: طبق قانون‌کار،هر گونه اختلاف بین کارفرما و کارگر یا کارآموز ناشی از اجرای قانون و مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته جمعی کار باید در مراجع مربوط مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تمامی کارفرمایان و کارگران تحت نظارت اداره کار، تابع قانون کار هستند و باید اختلاف‌ها و دعاوی به وجود‌آمده را بر اساس ساز و کار تعیین‌شده در مفاد قانون کار حل و فصل کنند.

وی افزود: در رسیدگی به این پرونده‌ها بیشترین تاکید ما بر حل و فصل پرونده‌ها طبق مصالحه و سازش است تا از طولانی شدن فرایند رسیدگی به پرونده‌ها و صدور حکم جلوگیری به عمل آید.

مهاباد حدود ۴۰ هزار کارگر دارد.

مه هاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۱/۲۱-۰۷:۰۰:۰۰/خبر ۴۱۸۵/کدخبر۲۰۰۸۷/ س۳۷/