مدیر مجموعه غار آبی‌تاریخی سهولان مهاباد

بازدید بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر از غار آبی تاریخی سهولان

سال گذشته در مجموع بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این اثر طبیعی بازدید کردند.

مهاباد/بالویز/مدیر مجموعه غار آبی‌تاریخی سهولان مهاباد گفت:۱۴۹ هزار گردشگر داخلی و خارجی در نیمه نخست امسال از غار آبی، سنگی سهولان این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز«یوسف محمودزاده»افزود: آمار گردشگران غار آبی سهولان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود پنج هزار نفر افزایش دارد که از این تعداد بیش از ۱۵ درصد (حدود ۲۰ هزار نفر) گردشگر از کشورهای خارجی از جمله عراق و ترکیه و ۸۵ درصد نیز گردشگران داخلی بودند.

وی با اشاره به تجهیز و ساماندهی امکانات ویژه بازدید از داخل غار،اظهار کرد:هم اکنون ۱۳ قایق پارویی به همراه ۱۴ نجات‌غریق و غواص برای خدمات رسانی به گردشگران در داخل غار مستقر بوده و خدمات ارایه می‌کنند.

مدیر مجموعه غار آبی‌تاریخی سهولان مهاباد گفت:با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد و دهیاری روستای سهولان، محوطه ورودی این غار با احداث آلاچیق و مکان برپایی چادر از محل درآمدهای غار برای اسکان مسافران و گردشگران آماده شده است.

وی ادامه داد:هشت واحد سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت حدود ۴۰ نفر نیز در روستای سهولان واقع در نزدیکی این غار برای پذیرش میهمانان و مسافران احداث شده است.

محمودزاده یادآور شد: سال گذشته در مجموع بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این اثر طبیعی بازدید کردند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۷/۰۴-۱۰:۳۸:۴۲/خبر۳۸۹۳/کدخبر۱۸۷۰۶/س ۲۶۱/