رئیس میراث فرهنگی مهاباد

رو نمایی از ابزار آلات سنگی ۷۰۰ هزار ساله در مهاباد

این ابزار آلات برای اولین بار به معرض نمایش گذاشته‌شده است.

مهاباد/بالویز/تاریخی/ رئیس میراث فرهنگی مهاباد گفت: ابزارآلات سنگی ۷۰۰ هزار ساله در مهاباد رونمایی شد.

به گزارش سایت خبری بالویز،نمایشگاه ابزار آلات سنگی با قدمت۴۰۰تا۷۰۰ هزار سال قبل مربوط به منطقه مهاباد در موزه‌مردم‌شناسی این شهرستان به بهره برداری رسید.

رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مهاباد اظهار کرد: این ابزار آلات سنگی با این قدمت و تاریخ در کشور منحصر بفرد بوده و نمونه آنها در سایر نقاط کشوربسیار کم است.

«واحد جولایی» اضافه کرد: در این‌نمایشگاه۱۰ ابزار آلات‌سنگی به نمایش‌ گذاشته‌ شده که نشان از وجود انسان در این منطقه و رشته کوه‌های زاگرس است.

وی بیان کرد: این ابزار آلات برای اولین بار به معرض نمایش گذاشته‌شده است.

«جولایی»گفت: تمام این ابزار آلات توسط کارشناسان و باستان شناسان بزرگ جهان و دانشگاه های معتبر از جمله کلن آلمان و بوردو فرانسه تایید شده‌است.

رئیس میراث فرهنگی مهاباد اضافه کرد: این نمایشگاه تا پایان تعطیلات در موزه مردم شناسی مهاباد برای بازدید علاقمندان دایر است.

فرماندار ویژه مهاباد هم در حاشیه مراسم رونمایی گفت: وجود این آثار تاریخی و گرانبها در منطقه و حضور انسان در بیش از ۷۰۰ هزار سال قبل بوده در این منطقه، نشان دهنده قدمت شهرستان است.

«حسن عباسی»با تاکید بر حفظ این آثار ارزشمند بیان کرد:تعیین مکان‌مناسب برای ایجاد یک‌موزه و نگهداری از آثار تاریخی نیز در دستور کار قرار دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۱/۰۵-۰۱:۲۵:۴۵/خبر۴۱۵۷/کدخبر۱۹۹۴۸/ی ۹/