رییس اداره میراث فرهنگی مهاباد

اقامتگاه های بوم گردی مهاباد پذیرای مهمانان نوروزی

آذربایجان‌غربی رتبه تک رقمی گردشگری در بین استان‌های کشور را دارد.

‌مهاباد/بالویز/فرهنگی/رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مهابادگفت:واحدهای بوم گردی این شهرستان با افزایش ۲ اقامتگاه دیگر در آستانه تعطیلات عید نوروز به پنج واحد افزایش یافت.

به گزارش سایت خبری بالویز«واحد جولایی» اظهار کرد:قبل‌از‌این اقامتگاه های بوم‌گردی‌علی،سوما و گنه‌دار‌ در‌مهاباد فعال‌بوده که ۲ اقامتگاه عیسی‌کند و سهولان به جمع‌آنها اضافه شده‌است.

وی بیان کرد:بیش از ۶۰۰ تخت در هتل ها،مهمانپذیر و اقامتگاه های بوم‌گردی این شهرستان برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی پیش‌بینی شده‌است.

وی اضافه کرد:پاکسازی و ساماندهی اماکن‌تفریحی و گردشگری‌شهرستان از جمله فخریگاه و بداق‌سلطان انجام و نسبت به بازسازی‌تابلوی معرفی و اماکن‌تاریخی و گردشگری اقدام شده‌است.

رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مهاباد ادامه داد:مسافران و شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت مراکز اقامتی و همچنین ثبت شکایت خود می توانند با شماره ۴۲۲۳۳۴۹۰ اداره میراث فرهنگی شهرستان تماس برقرار کنند.

مهاباد ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده‌ ملی دارد. سد مهاباد،غار سهولان،تالاب‌کانی‌برازان،موزه و حمام‌میرزا رسول،تخته‌ سنگی فقره قا،برده کنته و مسجد جامع از مهم ترین اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

آذربایجان‌غربی رتبه تک رقمی گردشگری در بین استان‌های کشور را دارد.

در این میان شهر مهاباد نیز یکی از اصلی‌ترین مناطق پربازدید این استان برای گردشگران به شمار می‌رود که به نگین آذربایجان مشهور شده‌است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۱/۰۴-۰۷:۰۸:۲۵/خبر ۴۱۵۶/کدخبر۱۹۹۴۰/ش ۸/