رئیس اداره میراث فرهنگی مهاباد

راه اندازی اتوبوس گردشگری در مهاباد

اتوبوس گردشگری ساعت ۹ صبح از مسیر ستاد مرکزی اسکان حرکت می کند

مهاباد/بالویز/فرهنگی و هنری/ رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت:اتوبوس گردشگری در مهاباد راه اندازی شد.

به گزارش سایت خبری بالویز«واحد جولایی»اظهار داشت:همزمان با آغاز تعطیلات عید،اتوبوس گردشگری برای ارایه خدمات رایگان به مسافران نوروزی در این شهرستان راه اندازی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی مهاباد افزود: اتوبوس گردشگری رایگان با هدف معرفی جاذبه های گردشگری این شهرستان به مسافران نوروزی با همکاری شهرداری فعال شده‌است.

وی عنوان کرد: راهنمای گردشگری نیز این اتوبوس را همراهی می کند.

«جولایی»اضافه کرد:اتوبوس گردشگری ساعت ۹ صبح از مسیر ستاد مرکزی اسکان واقع در مدرسه شبانه روزی امین الاسلام و میدان شهرداری مهاباد حرکت می کند. و علاقه مندان را به مناطق تعیین شده‌انتقال می دهد.

رییس اداره میراث فرهنگی،تصریح کرد: این اتوبوس هر روز پس از سوار کردن،گردشگران را به اماکن تفریحی و گردشگری منتقل می کند.

وی بیان کرد: موزه مفاخر، مسجد جامع، موزه مردم شناسی حمام میرزا رسول، حوضخانه های رستم بیگ و شاه درویش، تاج سد مهاباد و نمایشگاه های صنایع دستی و آداب و سنن فرهنگ کردی در تالار وحدت از جمله این مکان هاست.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع‌شده و یکی از مهمترین قطب های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود که به نگین گردشگری آذربایجان مشهور شده‌است.

مهاباد دارای جاذبه های متعدد گردشگری، آب و هوای بکر، موقعیت خاص جغرافیایی و زیبایی کم نظیر‌بوده و وجود این ظرفییت ها باعث شده‌است تا این شهر همه ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگران از اقصی نقاط کشور باشد.

مهاباد ۹۴ اثر تاریخی ثبت‌شده ملی دارد.  سد‌مهاباد،غار‌سهولان،تالاب‌کانی‌برازان،موزه و حمام‌میرزا رسول،تخته سنگی‌فقره‌قا،برده‌کنته و مسجد‌جامع از مهمترین اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۱/۰۳-۰۰:۱۵:۲۵/خبر ۴۱۵۱/کدخبر۱۹۹۳۲/ ج ۳/