رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد

نخستین دسته از دُرنا های مهاجر وارد تالاب کانی برازان شدند

دُرناها در ایران جزو پرندگان مهاجر و در زمره پرندگان حمایت شده قرار دارند.

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد،گفت‌:نخستین دسته از دُرناهای مهاجر به منظور استراحت و تغذیه وارد تالاب‌ بین‌المللی «کانی‌برازان» این شهرستان شدند.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز« فاروق سلیمانی»با اعلام این خبر اظهار داشت:کارشناسان این اداره در پایش‌های خود،نخستین دسته از دُرناها که شامل ۱۵۰ تا ۲۰۰ قطعه بودند را در پناهگاه حیات وحش تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» مشاهده کردند.

وی افزود: کارشناسان همچنین در آسمان این منطقه دسته‌هایی از دُرناهای مهاجر را مشاهده و سر وصدای آنها را شنیدند که به سمت مناطق جنوبی در حال پرواز بودند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد تصریح کرد: آذربایجان‌غربی یکی از معدود استان‌های کشور است که دُرناها در آن جوجه‌آوری می‌کنند البته زادآوری دُرناها در مناطق شمالی استان صورت می‌گیرد و در فصل پاییز دُرناهای جوان نیز به همراه گله خود به مناطق جنوبی مهاجرت می‌کنند.

وی اضافه کرد:دُرناها پرندگانی هستند بزرگ، با پاها و گردن دراز، دم نسبتا کوتاه، بال‌های دراز و منقاری بلند و کلفت، ظاهر شبیه لک‌ لک که شاهپرهای ثانوی داخلی بال‌های آنها خیلی بلند است و روی دم آنها را می‌پوشاند.

سلیمانی یادآور شد:دُرناها در ایران جزو پرندگان مهاجر و در زمره پرندگان مورد حمایت قرار دارند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۷/۰۳-۱۰:۱۵:۳۳/خبر۳۸۹۰/کدخبر ۱۸۶۹۶/د۲۵۸/