مدیر امور آب مهاباد

تبخیر بیش از ۷میلیون متر مکعب آب سد مهاباد

تامین آب شرب شهروندان جز اولویت مصرف منابع آبی بوده و از این بابت هم مشکلی وجود ندارد.

مهاباد/بالویز/امسال باتوجه به گرمای تابستانی بیش از هفت میلیون مترمکعب آب از سطح دریاچه سد تبخیر شده که پارسال این مقدار ۵۰۰ هزار مترمکعب کمتر بوده است.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز”مدیر امور آب مهاباد گفت:سال گذشته در مرداد ماه حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد ۱۰۶ میلیون مترمکعب بود اما امسال به دلیل کاهش بارندگی‌های و کم شدن آب ورودی از رودخانه‌های منتهی به این سد،حجم آب کاهش یافته است.

“خالد رحمانی” با اشاره به اینکه ذخیره آب سد مهاباد به ۸۶ میلیون مترمکعب کاهش یافته است،اظهار کرد:هم اکنون تراز سد مهاباد به یک هزار و ۳۴۶ متر کاهش یافته است که سال قبل این مقدار نیز سه متر بیشتر از امسال بود.

“رحمانی” در خصوص کاهش بارندگی‌ها در مهاباد یادآور شد:سال گذشته تا مرداد ماه ۴۳۱ میلی متر بارندگی در ایستگاه باران‌سنجی تاج سد مهاباد ثبت شده بود اما امسال این مقدار به ۳۴۴ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه گفت:تامین آب شرب شهروندان جز اولویت مصرف منابع آبی بوده و از این بابت هم مشکلی وجود ندارد.

“حسن عباسی” با بیان اینکه بیشترین مصرف آبی مربوط به بخش کشاورزی است،افزود:دولت سرمایه گذاری قابل توجهی در بخش زیرساخت شبکه های آبیاری انجام داده که با همراهی کشاورزان نتیجه خواهد داد.

وی بر لزوم فرهنگ سازی در بخش مصرف آب شرب تاکید کرد و گفت:از رسانه های جمعی و افرادی که در هر جایگاهی تریبون در اختیار دارن باید نسبت به مصرف صحیح و بهینه آب هشدار دهند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۵/۱۵-۰۱:۱۰:۵۸/خبر ۳۸۱۷/کدخبر۱۸۲۶۲/ ی ۱۸۱/