تلف شدن ده ها قطعه پرنده زنبور خوار در اشنویه

مهاباد/بالویز/ زنبورخوار پرنده‌ای زیبا و رنگارنگ از راسته‌ی سبزقبا سانان است. طیف رنگ‌های جذاب و درخشان موجود در پرهایش، سبب شده در محیط‌های بیابانی، مناطق کم ‌درخت و اطراف رودخانه‌ها، به راحتی دیده‌ شود. این پرنده خوش رنگ، حشره ‌خوار و بسیار پر سر و صدا است. بدن این پرنده کشیده و نوکی دراز دارد. به […]

مهاباد/بالویز/ زنبورخوار پرنده‌ای زیبا و رنگارنگ از راسته‌ی سبزقبا سانان است. طیف رنگ‌های جذاب و درخشان موجود در پرهایش، سبب شده در محیط‌های بیابانی، مناطق کم ‌درخت و اطراف رودخانه‌ها، به راحتی دیده‌ شود. این پرنده خوش رنگ، حشره ‌خوار و بسیار پر سر و صدا است. بدن این پرنده کشیده و نوکی دراز دارد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز و به نقل از رسانه های محلی ،ده ها قطعه پرنده زنبور خوار در اشنویه تلف شدند.

رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە،با اعلام این خبر افزود:️بر اساس گزارشات واصلە مردمی، یگان حفاظ محیط زیست اشنویە، در یکی از زیستگاه‌های این شهرستان، متوجە شدند کە ۲ نفر زنبوردار در اقدامی ناشایست و برای نابودی پرندە زنبور خوار اقدام بە سم پاشی زنبورها در کندوها کردە کە این پرندەها در هنگام تغذیە از زنبورها، مسموم و در نهایت در عرض چند دقیقە تلف شدەاند.

“کریم خضری” افزود:️در برخورد با این پدیدە برای زنبورداران خاطی پروندە مقدماتی تشکیل و ضمن اخذ خسارات زیست محیطی، پروندە در راستای اعمال مادە ۱۳ قانون شکار و صید بە دادگستری ارجاع دادە خواهد شد.

شهرستان اشنویه در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است ،این شهرستان با داشتن آب و هوا و مناطق کوهستانی یکی از مکانهای پرورش زنبور عسل به شمار می رود .

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۱۶- ۷:۳۰:۱۰ / خبر ۲۸۶۴/ کد خبر ۱۳۷۰۹ / س

[aparat id=’Xgt4P’]

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)