مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران مهاباد

کوچ زنبورداران مهابادی به جنوب کشور

عسل تولیدی این شهرستان به عنوان یک برند شناخته در بازارهای داخلی و خارجی خریداران خوبی دارد.

مهاباد/بالویز/اقتصادی/مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران مهاباد گفت:با هدف بچه گیری و تکثیر کندوی عسل ۷۰ درصد زنبورداران مهاباد به جنوب‌ کشور کوچ کردند.

به گزارش سایت خبری بالویز«مسعود عبداللهی» افزود:امسال ۷۰ درصد فعالان این بخش با هدف افزایش بچه‌گیری و تکثیر کندوی عسل به این مناطق کوچ کرده اند.

«عبدالهی » اظهار داشت:زنبورداران مهابادی اغلب به استان خوزستان و مناطقی از جمله اندیشمک،شوش،دشت عباس،بهبهان و هرمز که شرایط آب و هوایی مناسب تری در فصل زمستان دارند،کوچ می کنند.

وی ادامه داد:بقیه زنبورداران در فصل زمستان در خانه باغ های خود با تغذیه دستی زنبورداری را ادامه می دهند.

« عبداللهی »اضافه کرد:جهاد کشاورزی با هماهنگی اداره صنعت،معدن و تجارت طی جند نوبت شکر مورد نیاز زنبورداران را با قیمت مصوب تهیه و تامین می کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران مهاباد اظهار کرد:زنبورداران این شهرستان از اوایل فصل بهار با مساعد شدن وضعیت آب و هوا به مناطق ییلاقی این شهرستان باز می‌گردند.

«عبداللهی» یادآور شد: امسال بیش از ۴۰۰ تُن عسل توسط زنبورداران این شهرستان تولید شده که این مقدار مشابه میزان تولید سال گذشته است.

وی اضافه کرد:طبق سرشماری امسال زنبورستان‌های این شهرستان، ۶۰ هزار کندوی سنتی و مدرن به ثبت رسید.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران مهاباد،اظهار کرد: از این تعداد ۶۰ هزار کندو، چهار هزار کندو سنتی و ۵۶ هزار کندو نیز مدرن است.

«عبدالهی» گفت:هم‌اکنون ۶۰۰ نفر در این شهرستان عضو تعاونی زنبورداران مهاباد هستند،به صورت مستقیم به زنبورداری اشتغال دارند.

نامبرده بیان کرد: عسل تولیدی این شهرستان به عنوان یک برند شناخته در بازارهای داخلی و خارجی خریداران خوبی دارد.

مهاباد یکی از مراکز مهم تولید عسل مرغوب و باکیفیت در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۱۰/۲۷-۰۱:۱۲:۵۳/خبر۴۰۷۲/کدخبر۱۹۶۲۱/ چ ۳۳۴/