رئیس میراث فرهنگی مهاباد

تاکنون در ایام نوروز ۸۰ هزار نفر از اماکن دیدنی مهاباد بازدید کرده‌اند

در مقایسه با سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته‌است.

مهاباد/بالویز/گردشگری/رئیس میراث فرهنگی مهاباد گفت:اماکن دیدنی مهاباد در ایام نوروز تاکنون میزبان ۸۰ هزار نفر گردشگر بوده است.

به گزارش سایت خبری بالویز«واحد جولایی»افزود:بیش از ۸۰ هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز امسال از جاذبه‌های گردشگری،تاریخی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد اظهار کرد:این تعداد بازدید کننده در این ایام نوروز در مقایسه با سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته‌است.

«واحد جولایی» اضافه کرد: این آمار از ۲۵ اسفند۱۴۰۲ با تشکیل ستاد سفرهای‌نوروزی و ثبت‌مسافران و گردشگران در این شهرستان و طی۱۰روز گذشته ثبت شده‌است.

وی افزود:این مسافران و گردشگران از۲۲ اماکن‌تاریخی و گردشگری و طبیعی این شهرستان از جمله غار آبی‌سهولان،دخمه‌سنگی فقریگاه،حمام‌میرزا رسول و تاج سد بازید کرده اند.

رییس میراث فرهنگی مهاباد گفت: همچنین در این بازه زمانی (۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز) در مجموع ۶ هزار نفر هم در مراکزی اقامتی این شهرستان اسکان داده‌شده‌اند. که حدود هزار نفر بیشتر از سال گذشته است.

مهاباد ۹۴ اثر تاریخی ثبت‌‌ شده‌ ملی‌ دارد که سد مهاباد،غار سهولان،تالاب کانی برازان،موزه و حمام میرزا رسول،تخته سنگی فقره‌قا،برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان‌ است.

شهرستان مهاباد یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان قرار دارد.

این شهرستان به دلیل داشتن اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری یکی از شهرهای گردشگر پذیر استان است.

وجود بازارچه های تجاری ،تاناکورا،تاج سد مهاباد و اثرهای تاریخی و طبیعی موجب پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۱/۰۸-۰۰:۵۹:۰۰/خبر۴۱۶۳/کدخبر۱۹۹۸۳/ چ ۱۵/