آشپزی ملل

طرز تهیه شاورمای ترکی

نان لواش و نان تافتون بهترین گزینه‌ها هستند

مهاباد/بالویز/شاورما یکی از انواع غذاهای محبوب کشورهای ترکیه و لبنان است که با مرغ یا گوشت قرمز تهیه می شود. 

به گزارش سرویس کدبانو،پایگاه خبری بالویز”شاورما مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل عربی است که اصالت آن به کشور لبنان بر‌می‌گردد.

این غذای خوش عطر و طعم که طرفداران زیادی دارد را خیلی راحت و با روش‌های مختلف می‌توانید آماده و درست کنید.

برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شاورما مرغ در ادامه با سایت بالویز همراه باشید.

طرز تهیه شاورما گوشت به روش لبنانی و طعم بسیار عالی

شاورمای گوشت از غذاهای بسیار معروف کشور لبنان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

آویشن و پودر سیر به مقدار لازم

آب لیمو ترش ۱ قاشق غذا خوری

ماست ۲ قاشق غذا خوری

ژامبون خرد شده تقریبا ۱ لیوان

قارچ ۴۰۰ گرم

نان پیتا، تافتون یا لواش ۴ عدد گرد

طرز تهیه شاورما مرغ

مرحله اول

برای تهیه شاورمای مرغ ابتدا سینه مرغ را به شکل مکعبی و در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و در یک ظرف بریزید و بعد نمک و فلفل سیاه، آویشن و پودر سیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و سپس ماست و آب لیمو ترش را هم بریزید و کاملا با گوشت مرغ ترکیب کنید.

مرحله دوم

سپس مرغ‌ها را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا همه مزه‌ها به خورد هم بروند و مرغ‌ها مزه دار بشوند، در این فاصله قارچ‌ها را تمیز کنید و بشورید و به شکل حلقه‌ای برش بزنید و بعد در یک تابه بریزد و روی حرارت بالا قرار دهید.

مرحله سوم

وقتی حرارت زیاد باشد قارچ آب نمی‌اندازد، سپس مقداری آب لیمو ترش تازه را به قارچ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا سیاه نشوند وقتی آب قارچ‌ها کامل کشیده شده مقداری روغن مایع را در تابه بریزید تا قارچ‌ها در آن تفت بخورند و سرخ شوند.

مرحله چهارم

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری ژامبون گوشت یا مرغ را نگینی و ریز خرد کنید و در تابه بریزید و کمی تفت دهید و بعد از آن مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود و همه مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

بعد سینه‌های مرغ را در یک تابه بریزید و همراه با مقداری روغن ابتدا با حرارت بالا تفت دهید تا آب نیاندازند و سپس حرارت را کم کنید تا سینه‌های مرغ خوب بپزند و کاملا مغز پخت شوند، سپس سینه‌ها را با مخلوط قارچ و ژامبون ترکیب کنید و کنار بگذارید.

مرحله ششم

بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان از هر نوع نان که بخواهید می‌توانید استفاده کنید، نان لواش و نان تافتون بهترین گزینه‌ها هستند بعد برای این مقدار مواد ۴ عدد نان از هر نوعی کافی است، بعد از آن نان‌ها را به دلخواه و سلیقه خودتان برش بزنید.

مرحله هفتم

برای درست کردن سس در یک ظرف سس فرانسوی و سس رنچ را بریزید و با هم مخلوط کنید سپس مقداری خیار شور را با رنده ریز رنده کنید و به سس اضافه کنید و با هم مخلوط کنید، با سلیقه خودتان می‌توانید از رنده دشت هم استفاده کنید.

مرحله هشتم

سپس مقداری شوید را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود، سپس با چاقوی تیز شویدها را ریز خرد و ساطوری کنید و روی مواد سس بریزید و کاملا همه مواد سس را با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم مواد کاملا به خورد هم برود.

مرحله نهم

بعد مقداری سس را روی نان‌ها بریزید و پخش کنید تا کاملا سطح نان را بپوشاند و سپس از مخلوط مواد روی نان یک لایه بریزید و به شکل رول نان‌ها را بپیچید و در یک تابه قرار دهید و روی آن جسم سنگینی بگذارید تا رول‌ها گریل شوند.

مرحله دهم

وقتی نان‌ها گریل شد، آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و در یک ظرف مناسب قرار دهید و سپس رول‌های نان را برش بزنید و به عنوان یک میان وعده خوش طعم و مقوی یا یک پیش غذای ساده همراه با انواع سالاد، ترشی و انواع دورچین سرو کنید‌.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۷۰۲-۰۸:۴۵:۲۳/خبر ۳۸۸۸/کدخبر۱۸۶۸۷/ ی ۲۵۶/