معاون شرکت توزیع برق مهاباد

۱۰ درصد سهم کل پنل‌های خورشیدی آذربایجان به عشایر مهاباد اختصاص یافت

پنل‌ها با همکاری شرکت برق استان و مجموعه اداره کل عشایر تهیه شده است.

مهاباد/بالویز/معاون شرکت توزیع برق مهاباد،گفت:امسال ۱۰ درصد سهم کل پنل‌های خورشیدی آذربایجان به عشایر مهاباد اختصاص یافته است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”حسین سلیمی” با اعلام این خبر اظهار داشت:هر یک از این پنل‌های خورشیدی اهدایی به عشایر ظرفیت ذخیره ۱۰۰ وات انرژی برق را دارد.

معاون شرکت توزیع برق مهاباد،افزود:با تحویل این پنل‌ها برای هر خانوار امکان استفاده پنج لامپ‌ ۱۲ ولت و ۲ پورت ۱۲ ولتی به صورت همزمان فراهم شد.

“سلیمی “تصریح کرد:این پنل‌ها دارای ۲ سال ضمانت و نحوه  استفاده از پنل برای عشایر بسیار سهل بوده و همچنین آموزش لازم نیز به آنها ارایه شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز ۲۵ دستگاه تحویل عشایر مهاباد داده شده بود،عنوان کرد:۲۲ دستگاه پنل خورشیدی رایگان با هدف جایگزین کردن سوخت فسیلی در سال جاری تحویل عشایر مهاباد شد.

معاون شرکت توزیع برق مهاباد اعلام کرد: پنل‌ها با همکاری شرکت برق استان و مجموعه اداره کل عشایر تهیه شده است.

“سلیمی”گفت: ارزش هر کدام از این پنل‌های خورشیدی ۱۵۰ میلیون ریال است که به ازای هر چهار چادر و خانوار عشایری یک پنل تحویل نمایندگان این قشر شد.

در مهاباد ‌یک هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری دارای پرونده با جمعیت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر وجود دارد که بیشتر به دامپروری و صنایع مربوط به آن اشتغال دارند و این شهرستان به لحاظ جمعیت عشایری در جایگاه چهارم استان و پس از شهرهای ماکو، خوی و ارومیه قرار دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۳/۰۷-۰۹:۱۰:۲۳/خبر ۳۷۲۸/کدخبر۱۷۹۰۸/ی/۹۵/

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)