سرپرست فرمانداری سردشت

سیل به روستای سیسیر سردشت خسارت زد

این سیل خوشبختانه تلفات جانی نداشت اما خسارت زیادی به مزارع، باغات، راه، معابر، واحدهای مسکونی وارد کرد

مهاباد/بالویز/سرپرست فرمانداری سردشت گفت:در پی بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر سیل در روستای سیسیر این شهرستان خسارت‌ زیادی به واحدهای مسکونی روستایی، باغات و مزارع وارد کرد.

به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز”باباخان اسکندری” اظهار کرد:پس از اعلام بروز سیل در این روستا، اعضای ستاد بحران شهرستان، شهردار ربط، روسای ادارات هلال احمر، منابع طبیعی، راهداری و جهاد کشاورزی از این روستا بازدید کرده و خسارت به وجود آمده مورد بررسی میدانی قرار گرفت و تمهیدات لازم اتخاذ شد.

وی افزود:دستور داده شد شهرداری و راهداری با امکانات و تجهیزات و ماشین آلات سنگین خود نسبت به پاکسازی گل و لای موجود در روستا اقدام و هلال احمر نیز اقدام به توزیع مواد غذایی و پتوی مورد نیاز به روستاییان کند و شرکت نفت نیز سوخت مورد نیاز آنها را تامین کند.

سرپرست فرمانداری سردشت با اشاره به اینکه خسارت وارد شده به این روستا در دست بررسی است، گفت: قرار است در یک جلسه فوری ستاد بحران شهرستان لیستی از خسارت و میزان آن را برآورد کند.

وی اضافه کرد: این سیل خوشبختانه تلفات جانی نداشت اما خسارت زیادی به مزارع، باغات، راه، معابر، واحدهای مسکونی و انبارهای روستا وارد کرده و هم اکنون پنج دستگاه لودر، گریدر و کامیون شهرداری و راهداری به همراه نیروهای مردمی مشغول پاکسازی گل و لای معابر روستا هستند.

روستای سیسر از توابع بخش ربط با جمعیت ۱۸۰ خانوار در ۳۰ کیلومتری سردشت قرار دارد و شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۳/۰۷-۰۵:۲۵:۴۸/خبر ۳۷۲۷/کدخبر۱۷۹۰۵/ی/۹۴

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)