رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان

پایش زیستگاه میش‌مرغ در بوکان آنلاین شد

«دشت سوتاو حمامیان» که هم اکنون به تنها محل زیست این پرنده نادر در کشور تبدیل شده است

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت:با نصب دوربین،پایش زیستگاه پرنده میش‌مرغ در «دشت سوتاو حمامیان» این شهرستان به صورت شبانه‌روزی و آنلاین انجام می‌شود.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز”آوات بازیار”با اعلام این خبر اظهار داشت:این دوربین پیشرفته که برای خرید آن بیش از سه میلیارد ریال هزینه شده است، تا ۱۰ کیلومتر برد مفید و ۳۶۰ درجه قابلیت چرخش دارد.

وی افزود:با نصب این دوربین پیشرفته پایش پناهگاه حیات وحش «دشت سوتاو حمامیان» این شهرستان به صورت دقیق‌تر و آنلاین انجام می‌شود و در صورت بروز هر گونه اتفاقی از جمله آتش‌سوزی امکان امدادرسانی سریع‌تر وجود دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان افزود: «دشت سوتاو حمامیان» که هم اکنون به تنها محل زیست این پرنده نادر در کشور تبدیل شده در سال ۱۳۸۹ با مساحت حدود یک هزار و ۸۰۰ هکتار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان پناهگاه حیات وحش ارتقا یافته است.

وی در خصوص سرشماری میش مرغ‌ها نیز یادآور شد: هر سال در فصل پاییز که جوجه‌ها بالغ شده و میش مرغ‌ها در قالب کُلنی به استراحت و تغذیه می‌پردازند، سرشماری آن‌ها توسط کارشناسان این اداره انجام می‌شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۱/۰۶-۰۷:۰۵:۱۰/خبر۳۶۴۲/کدخبر۱۷۵۳۶/ی/۹

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)