رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت

شناسایی ۳ متخلف صید ماهی با موتور برق در سردشت

صید ماهی با موتور برق یک عمل غیر قانونی، ناهنجار است.

مهاباد/بالویز/سه صیاد متخلف که با دستگاه موتور برق در رودخانه زاب سردشت مشغول صید غیرقانونی ماهی بودند،شناسایی شدند.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز” به نقل از ایرنا،رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت:این متخلفان در رودخانه زاب و در نزدیکی پل «قلاتاسیان»، این شهرستان به صورت غیرمجاز و با استفاده از موتور برق اقدام به صید ماهی می‌کردند که با اطلاع از حضور ماموران یگان حفاظت از محل متواری شدند.

“خالد بایزیدی” اظهار داشت:از متخلفان یک دستگاه موتور برق و ۲ عدد توری مخصوص جمع آوری آبزیان بجا ماند و با توجه به شناسایی متخلفان،روند قانونی رسیدگی به این تخلف در حال انجام است.

وی اضافه کرد:صید ماهی با موتور برق یک عمل غیر قانونی، ناهنجار و باعث از بین رفتن اکوسیستم طبیعی و زیستمندان رودخانه شده و نسل آبزیان را از بین خواهد برد بنابراین از شهروندان و صیادان درخواست داریم از هرگونه صید ماهی با ادوات غیرمجاز خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب، صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی‌ها می‌شود و صیادان پس از تلف شدن ماهی‌ها، آنها را با تور از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند؛ شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها، دیگر جانداران موجود در آب، مانند مارهای آبی را نیز از بین می‌برد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۱/۰۴-۰۶:۴۵:۵۲/خبر۳۵۶۱/کدخبر۱۷۱۳۹/س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)