مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد

۵۰ کیلومتر از شبکه توزیع برق مهاباد به کابل خود نگهدار تبدیل شده است

پیش بینی می شود در سه سال آینده تمامی شبکه توزیع ۷۸ هزار مشترک شهری از کابل های مسی و فرسوده به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

مهاباد/بالویز/ مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد گفت: علاوه بر طرحهای توسعه شبکه برق، ۵۰ کیلومتر از شبکه توزیع برق این شهرستان به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”جلال زایر”در نشست با اصحاب رسانه افزود:۵۰ کیلومتر از شبکه برق شهری در مهاباد از کابل های سیمی و آلومینیومی به کابل خودنگهدار تبدیل و برای آن در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و۳۴ کیلومتر دیگر نیز برای تبدیل به کابل خود نگهدار دردست اقدام است.

“زایر”اظهار داشت:هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تأمین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.

وی تصریح کرد:پیش بینی می شود در سه سال آینده تمامی شبکه توزیع ۷۸ هزار مشترک شهری از کابل های مسی و فرسوده به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

“زایر” درخصوص اصلاح شبکه برق در مناطق روستایی مهاباد هم گفت:هم اکنون شبکه توزیع برق در ۳۴ روستای این شهرستان اصلاح و بیش از چهار هزار چراغ روشنایی در معابر مناطق روستایی نصب شده است.

مدیر توزیع برق مهاباد،با قدردانی از همراهی و همگامی شهروندان در زمینه صرفه جویی در مصرف برق در ساعات اوج مصرف افزود:همکاری شهروندان در تابستان امسال بی‌ نظیر بود و بویژه مشترکین بخش کشاورزی با خاموش کردن کنتور برق خود از ساعت ۱۲ تا ۱۷ نقش مهمی در نگهداری شبکه و جلوگیری از خاموشی ها ایفا کردند.

“زایر” اضافه کرد:ادامه طرح تبدیل کابل های سیمی به کابل خودنگهدار و اصلاح شبکه های فرسوده شهری و روستایی از مهمترین برنامه های توزیع برق مهاباد است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۶/۲۷-۰۶:۱۲:۵۵/خبر۳۴۵۲/کدخبر۱۶۶۷۷/ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)