اجتماعی،اقتصادی

۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در روستاهای مهاباد

اجرای طرح هادی در روستاهای مهاباد حدود 35 درصد است که نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

مهاباد/بالویز/ فرماندار مهاباد از اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح هادی در روستاهای مهاباد خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز” امیر قادری” روز جمعه در جلسه بررسی مشکلات بخش روستایی مهاباد که با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد، افزود: این اعتبار برای اجرای طرح هادی از جمله ایجاد دیوار ساحلی و بهسازی معابر و ایجاد زیر ساخت های رفاهی هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد:همچنین بازنگری طرح هادی برای روستاهایی که ۱۰ سال از مطالعات طرح هادی آنها گذشته و نیاز به بازنگری دارند هم در دستور کار بنیاد قرار خواهد گرفت.

فرماندار مهاباد، بیان کرد:در حال حاضر اجرای طرح هادی در روستاهای مهاباد حدود ۳۵ درصد است که نسبت به میانگین کشوری پایین تر بوده و نیاز به حمایت و نگاه ویژه دولت برای جبران این عقب افتادگی طی بازه زمانی ۲ تا سه ساله است‌.

“قادری” اضافه کرد:تامین و تجهیز ماشین آلات اداره بنیاد مسکن در راستای اجرای برخی از عملیات مورد نیاز روستا بسیار ضروری بوده تا با هزینه کم امورات روستا را با آن انجام داد.

وی افزود:همچنین شفاف سازی در نحوه واگذاری تسهیلات به متقاضیان مساکن روستایی نیز باید انجام شود تا تمام روستاییان بتوانند از آن بهره مند شوند.

مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفری یکروزه از تعدادی از روستاهای مهاباد از جمله سویناس، یوسفکند، قاضی آباد و توت آغاج بازدید کرد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۴/۲۵-۰۶:۵۳:۱۸/ خبر ۳۳۷۳/کدخبر۱۶۲۸۱/ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)