یادواره “سیامند رحمان” اسفند ماه در اشنویه برگزار می شود

مهاباد/بالویز/ فرماندار اشنویه گفت:اولین یادواره سیامند رحمان قهرمان فقید وزنه برداری پارالمپیک،۱۱ اسفندماه متناسب با شرایط کرونایی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان برگزار می‌شود. به گزارش سرویس ورزشی،پایگاه خبری بالویز و به نقل ازروابط عمومی فرمانداری اشنویه “عبدالسلام مام‌عزیزی” با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی اولیه جهت اجرای این برنامه صورت گرفته […]

یادواره "سیامند رحمان" اسفند ماه در اشنویه برگزار می شود

مهاباد/بالویز/ فرماندار اشنویه گفت:اولین یادواره سیامند رحمان قهرمان فقید وزنه برداری پارالمپیک،۱۱ اسفندماه متناسب با شرایط کرونایی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی،پایگاه خبری بالویز و به نقل ازروابط عمومی فرمانداری اشنویه “عبدالسلام مام‌عزیزی” با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی اولیه جهت اجرای این برنامه صورت گرفته و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده‌است، اظهار داشت: جهت برگزاری سالانه یادواره کمیته برگزاری به ریاست فرمانداری و دبیری اداره ورزش‌ و جوانان تشکیل شده و اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه برگزاری صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: فراخوان بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت سیامند رحمان از سوی دبیرخانه ستاد بزرگداشت ارایه شده بنابراین از تمامی نخبگان،ورزشکاران، هنرمندان و صاحب‌نظران درخواست می‌شود ایده‌های خود را تا اول اسفندماه جاری به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

فرماندار اشنویه ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری یادواره سیامند رحمان ارج نهادن به شخصیت ملی و فراملی وی و جاودانگی یاد و خاطره سیامند رحمان در اذهان مردم است و امیدواریم با برگزاری این یادواره، اشنویه به نماد و سمبل تجلیل از قهرمانان ورزشی و جاودانگی یاد و خاطره قهرمانان تبدیل شود.

“مام‌عزیزی” اظهار کرد: احداث فاز دوم مزار سیامند رحمان و ساماندهی آن، پیگیری احداث مجموعه ورزشی اختصاصی به نام پهلوان سیامند رحمان در آذربایجان‌غربی که در سفر اخیر رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان به این استان مصوب شده ‌بود، از دیگر اهداف یادواره است.

“سیامند رحمان “متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران بود که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

“سیامند رحمان» در پاراالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پاراالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

“سیامند رحمان» ملی‌پوش پرافتخار پاراوزنه‌برداری ایران همچنین به‌ عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شده بود.

وی همچنین چندین بار در نظرسنجی کمیته بین‌المللی پارالمپیک بهترین ورزشکار ماه انتخاب شده بود.

“سیامند رحمان” قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان، ۱۱ اسفند سال گذشته بر اثر ایست قلبی در منزلش در اشنویه جان به جان آفرین تسلیم کرد و در این شهر نیز به خاک سپرده شد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۱/۳۰-۱۱:۵۲:۴۹/پ