بیانیه شماره ۲ کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد مقابله با کرونای آذربایجان غربی

مهاباد – بالویز (سفیر) کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد مقابله با کرونای آذربایجان غربی دومین بیانه خود را در خصوص فعالین فرهنگی صادرکرد به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی “بالویز” متن بیانه شماره دو این کمیته به شرح زیر است: فعالین محترم فرهنگی، اجتماعی و عموم شهروندان شریف و عزیز استان همچنانکه مستحضرید […]

مهاباد – بالویز (سفیر) کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد مقابله با کرونای آذربایجان غربی دومین بیانه خود را در خصوص فعالین فرهنگی صادرکرد

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی “بالویز” متن بیانه شماره دو این کمیته به شرح زیر است:

فعالین محترم فرهنگی، اجتماعی و عموم شهروندان شریف و عزیز استان

همچنانکه مستحضرید احساس بهبود شرایط، مهمتر از بهبود شرایط است. کار رسانه این است که باور بهبود شریط را در مردم ایجاد نماید.

شناسایی موارد جدید از مبتلایان به ویروس منحوس کووید-۱۹ باید یک ارزش تلقی شود و چرا که تعداد بیشتری را در مسیر بهبودی قرار می‌دهد و این امر، احساس بهبودی ایجاد می‌کند.

نکته دیگری که بایستی بدان توجه نمود این است که همه بخش ها و افراد دخیل در مقابله با کرونا وظیفه شان را انجام بدهند. حوزه بهداشت و درمان کارش را به درستی انجام دهد، حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی هم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

هدف در مبارزه با ویروس کرونا، همچنان قطع زنجیره ابتلاست. اصل، همین و باقی حاشیه است. فاصله گذاری هوشمند را باید بازهم فرهنگ سازی کنیم.

برای نحوه حضور مردم در اجتماع و فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید فرهنگ‌سازی کرد.

اتاق اصناف باید نرم افزارهایی تهیه و مردم را به رعایت فاصله گذاری تشویق کنند. همچنین خریدهای اینترنتی و تبلیغ اصطلاح مسئولیت اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

اگر نظام سلامت در استان در ماموریتهای محوله اعم از پبشگیری، درمان، غذا، دارو و تامین تجهیزات پزشکی موفق عمل نموده است، این مهم نیست مگر مرهون همدلی، هماهنگی و انسجام همه عوامل پشت جبهه ی مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا اعم از عوامل مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی که از مهمترین این عوامل، عامل تعیین کننده ای به نام اصحاب رسانه است که بارها مورد تمجید و تشویق مسئولین امر قرار گرفته و من بعد نیز قرار خواهند گرفت، هر چند پاره‌ای از ناهمسویی ها از سوی برخی فعالان اجتماعی و برخوردهای غیر کارشناسانه در پوشش فضای مجازی درصدد به حاشیه بردن نقش رسانه بوده است.

مدیران عزیز روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان برابر بند هفتم منشور شورای اطلاع رسانی کشور می بایست، تمامی تلاش خود را معطوف حمایت همه جانبه از رسانه ها نموده و این بخش اثرگذار را در مسیر ابهام زدایی از پاره ای شبهات ساخته و پرداخته از سوی عوامل داخلی و خارجی پشتیبانی و در فرایند اطلاع رسانی اقدامات و عملکرد دولت یاری نمایند.

فراموش نکنیم؛ کسب رضایت حضرت حق و صیانت از منافع عمومی در عرصه سلامت مردم، در گرو انجام درست و صادقانه ی وظایف و تکالیفی است که جامعه و دولت بر دوشمان گذاشته و بر این اساس در قبال یکایک ولی نعمتانمان یعنی آحاد مردم مسئولیم.

ستاد تبلیغات و اطلاع رسانی مقابله با کرونا از این پس سیاست و جهت گیری کلی این حوزه را به صورت هفتگی و به اقتضای شرایط جامعه تعیین و تدوین خواهد کرد و عنداللزوم از مسئولین ذیربط دعوت خواهد کرد با حضور در جلسات این کمیته سوالات و ابهامات اصحاب رسانه و شهروندان را پاسخ داده و شفاف سازی لازم را انجام دهند.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا لازم است بسته های آموزشی و آگاه سازی لازم در خصوص تاثیرات روزه بر سلامت بدن و میزان نفوذپذیری یا نفوذناپذیری ویروس کرونا بر مومنان روزه دار تولید و در اختیار افکار عمومی قرار دهند.

فراموش نکنیم کسب رضایت حضرت حق در گرو انجام وظایف و تکالیفی است که جامعه بر دوشمان گذاشته و در قبال تک تک ولی نعمتان جامعه مسئولیم.

ناصر خدایاری
رئیس ستاد اطلاع رسانی
مقابله با کرونای آذربایجان غربی

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۲/۱۳  – ۱۹:۴۵

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)