محموله بیش از ۹۰۰ حلقه لاستیک با کارت کولبری از مرز سیرانبند بانه ترخیص شد

مهاباد/بالویز/فرماندار بانه گفت:در راستای حمایت از مرزنشیان ۹۳۰ حلقه لاستیک با کارت کولبری از بازارچه سیرانبند بانه ترخیص شد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“اسماعیل رستم پور”اظهار داشت:محموله لاستیک به مقدار ۹۳۰ حلقه از این مرز با کارت‌های کولبری ترخیص شد. “رستم پور” از همه تجار و بازاریان درخواست نمود نسبت به ترخیص کالا از این […]

مهاباد/بالویز/فرماندار بانه گفت:در راستای حمایت از مرزنشیان ۹۳۰ حلقه لاستیک با کارت کولبری از بازارچه سیرانبند بانه ترخیص شد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“اسماعیل رستم پور”اظهار داشت:محموله لاستیک به مقدار ۹۳۰ حلقه از این مرز با کارت‌های کولبری ترخیص شد.

“رستم پور” از همه تجار و بازاریان درخواست نمود نسبت به ترخیص کالا از این مبادی و از این فرصت جهت واردات کالا و توسعه شهرستان استفاده نمایند.

بازارچه مرزی سیرانبند شهرستان بانه بستر و آمادگی لازم برای ترخیص ۱۰۰ قلم کالا مصوبه هیات محترم وزیران را با کارت کولبری مرزنشینان دارد.

بازارچه مرزی سیرانبند به عنوان تنها بازارچه کولبری در سطح استان کردستان است.

به گزارش پایگاه خبری بالویز،در راستای اجرای آیین نامه مبادلات مرزی در بازارچه‌های غیر رسمی با مشارکت وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی،صنعت،معدن و تجارت،کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باستناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی،وزارت کشور موظف شد مبادلات غیر رسمی را به بازارچه‌های موقت انتقال دهد.

اجرای طرح مبالادت ساماندهی در چهار استان کشور برای مردم ساکن تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرزها دفترچه‌های الکترونیکی پیله وری صادر شد که هر کارت تا چهار نفر از اعضای خانواده را پوشش می‌دهد و هر نفر ماهیانه از هفت میلیون ریال و در مجموع ۲۸ میلیون ریال تخفیف گمرکی برخوردار می‌شود.

طرح ساماندهی مبادلات برای نخستین بار در مرز سیرانبند بانه اجرا شد بطوریکه تنها در تعطیلات نوروزی سال ۹۷ بیش از ۵۰۰ وانت کالای بازاریان از آنسوی مرز از طریق این بازارچه وارد کشور شد و مرزنشینان دارای کارت پیله وری از سود بازرگانی حاصل از ترخیص کالاها برخوردار شدند.

برای ۲۷ هزار نفر از مرزنشینان ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز استان کردستان در شهرهای بانه،مریوان، سروآباد و سقز دفترچه الکترونیکی پیله وری صادر شده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۲۰-۱۸:۱۵/س