کرونا ۵۰ درصد به اماکن ورزشی نقده خسارت وارد کرد

مهاباد-بالویز”سفیر-رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نقده،گفت:کرونا موجب خسارت ۵۰ درصدی به اماکن ورزشی نقده شده است  به گزارش سرویس ورزشی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” «نوروز علی‌مردان » بیان کرد: از ۵۱ باشگاه ورزشی در نقده که ۷۰ درصد آن متعلق به بخش خصوصی است، بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شده‌اند. رئیس اداره […]

مهاباد-بالویز”سفیر-رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نقده،گفت:کرونا موجب خسارت ۵۰ درصدی به اماکن ورزشی نقده شده است 

به گزارش سرویس ورزشی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” «نوروز علی‌مردان » بیان کرد: از ۵۱ باشگاه ورزشی در نقده که ۷۰ درصد آن متعلق به بخش خصوصی است، بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شده‌اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان نقده، به کاهش ۸۰ درصدی درآمد باشگاه‌های ورزشی در دوره بازگشایی نسبت به قبل از شیوع کرونا نیز اشاره و اظهار کرد: در دوران بازگشایی، استقبال کم ورزشکاران، با توجه به این که باشگاه‌های ورزشی از مکان‌های پرخطر برای شیوع کرونا است سبب کاهش درآمد باشگاه‌های ورزشی شد.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، اماکن ورزشی نقده در دو مرحله تعطیل شده‌اند که در مرحله اول ۳ ماه و در محله دوم ۱۵ روز تعطیل شده‌اند و این تعطیلی  جاری نیز ادامه دارد و نسبت به تمدید تعطیلی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: قبل از اعلام تعطیلی اماکن ورزشی توسط ستاد کرونا، برخی از باشگاه‌داران به صورت خودجوش نسبت به تعطیلی اماکن ورزشی تحت مدیریت‌شان اقدام کرده بودند که بیشتر آن دسته از باشگاه‌دارانی بودند که مکان باشگاه متعلق به خودشان بود و اجاره پرداخت نمی‌کردند.

«علی‌مردان »با اعلام اینکه در دوران کاهش آمار مبتلایان به کرونا، اماکن ورزشی نقده ۱۰ روز بازگشایی شد، خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در مدت ۱۰ روز بازگشایی، بازرسان اداره ورزش و جوانان مرتباً از اماکن ورزشی بازدید می‌کردند، به باشگاه ‌داران ابلاغ کرده بودیم که جهت رعایت فاصله اجتماعی، تعداد ورزشکاران را در زمان‌های مشخص کاهش دهند و پروتکل‌ها و موارد بهداشتی را رعایت و سالن‌های ورزشی را ضدعفونی کنند.

وی ادامه داد: اداره ورزش و جوانان نیز در چندین مرحله نسبت به ضدعفونی اماکن ورزشی دولتی اقدام کرده و همچنین به بخش‌های خصوصی که شرایط و امکان ضدعفونی را نداشتند، از طرف اداره ورزش و جوانان کمک شده است.

وی اعلام کرد: اداره ورزش و جوانان با همکاری فرمانداری شهرستان،۱۰ فقره وام ۵۰ میلیون ریالی در جهت جبران حداقلی از خسارات وارده بر باشگاه‌های ورزشی در نظر گرفته بود که به صورت قرعه‌کشی در اختیارشان قرار گرفت.

وی همچنین از تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی وزارت ورزش و جوانان در جهت حمایت از اماکن ورزشی آسیب‌دیده از شیوع کرونا خبر داد و اضافه کرد: همه اماکن و باشگاه‌های ورزشی شهرستان که از شیوع کرونا متضرر شده‌اند را به اداره کل ورزش و جوانان استان معرفی کرده‌ایم تا از تسهیلات حمایتی وزارت ورزش برخوردار شوند.

«علی‌مردان» مطرح کرد: اماکنی که در قالب ماده ۸۸ واگذاری اماکن ورزشی، به بخش خصوصی واگذار شده بود، با توجه به اینکه از شیوع کرونا متضرر شده بودند، هماهنگی‌های لازم با استان صورت گرفت که در این مدت از آن‌ها اجاره دریافت نشود.

رئیس اداره ورزش و جوانان نقده همچنین از برخورد با واحدهای ورزشی که از مصوبه ستاد مبارزه با کرونا نسبت به تعطیلی اماکن ورزشی تخطی می‌کردند نیز خبر داد و گفت: در ابتدا به خاطیان اخطار داده می‌شد و در این مدت ۵ واحد اماکن ورزشی پلمب شده بود

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز – منبع ایسنا – ۹۹/۰۵/۱۴ – س – ۱۷:۲۲