مانور لحظه صفر در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی وچند شهرجنوب استان برگزار شد

مهاباد – بالویز ” سفیر” به مظور آمادگی نیروهای امداد و نجات ، مانور لحظه صفر در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و چند شهر جنوب استان برگزار شد  به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز ” به منظور ارزیابی میزان آمادگی نیرو‌های امداد و نجات و واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان، […]

مهاباد – بالویز ” سفیر” به مظور آمادگی نیروهای امداد و نجات ، مانور لحظه صفر در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و چند شهر جنوب استان برگزار شد 

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز ” به منظور ارزیابی میزان آمادگی نیرو‌های امداد و نجات و واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان، سعید رهبر سوره مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ، به طور سرزده وارد جمعیت هلال احمر شهرستان نقده شد و مانور لحظه صفر را کلید زد.

در این مانور بلافاصله با اعلام وقوع زلزله فرضی به جمعیت هلال احمر شهرستان های نقده اشنویه و مهاباد، دستور فراخوان نیروهای عملیاتی و اعزام به شهرستان نقده داده شد که با حضور ارزیابان در هر شهرستان سرعت عمل نیرو‌ها ارزیابی شد.

در ادامه ضمن تماس با ١٧ شهرستان استان خواسته شد مانور دور میزی در تمامی شعب هلال احمر برگزار شود.

رهبر سوره مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در این مانور اظهار کرد: با توجه به ارزیابی های به عمل آمده حضور سریع و آمادگی نجاتگران و امدادگران این سه شعبه قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: شهرستان های معین لازم است امکانات ارتباطی خوبی داشته باشند، که  ارتباط تصویری با شهرستانهای معین و همچنین سایر شهرستان ها که در حال برگزاری مانور دور میز بودند برقرار شد.

رهبر سوره یادآور شد: این مانور بدون اطلاع‌رسانی و سناریو اولیه اعلام شد، مانور صفر در واقع تصویری از یک واقعه دارد و باید مانند زمان حادثه شاهد حضور و واکنش سریع نیرو‌ها باشیم.

وی بیان کرد: در این مانور‌ها باید نقاط ضعف و نواقص عملیاتی خود را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم تا اقدامات پیشگیرانه بتواند به چابکی نیرو‌های امدادی کمک کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه از تجهیزات تیم‌های عملیاتی، انفرادی و واکنش سریع حاضر در محل فرضی زلزله اعلامی بازدید کرد.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “  – ۹۹/۰۲/۳۰ – ۲۱:۳۰

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)