زن باردار سقزی توسط امدادگران هلال احمر به بیمارستان انتقال یافت

مهاباد/بالویز/مدیرعامل جمعیت هلال احمر کوردستان از انتقال یک زن باردار اهل روستا به بیمارستان توسط امدادگران این جمعیت خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“پیام جلالی اظهار داشت:به علت شدت بارش برف و صعب العبور بودن منطقه تمام راه های ارتباطی روستا مسدود شده و امکان دسترسی به آن وجود نداشت که با تلاش […]

زن باردار سقزی توسط امدادگران هلال احمر به بیمارستان انتقال یافت

مهاباد/بالویز/مدیرعامل جمعیت هلال احمر کوردستان از انتقال یک زن باردار اهل روستا به بیمارستان توسط امدادگران این جمعیت خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“پیام جلالی اظهار داشت:به علت شدت بارش برف و صعب العبور بودن منطقه تمام راه های ارتباطی روستا مسدود شده و امکان دسترسی به آن وجود نداشت که با تلاش سه ساعته امدادگران این جمعیت، این زن باردار از مرگ نجات و به بیمارستان سقز انتقال یافت.

وی اضافه کرد: در پی تماس تلفنی خانه بهداشت روستای دولت قلعه سقز  در ساعت ۹:۳۰ صبح امروز با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر و اعلام وضعیت نامناسب این بیمار، بلافاصله یک تیم امدادی به همراه آمبولانس و کارشناس مرکز فوریت‌های پزشکی به محل اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه هم اکنون حال مادر و نوزاد خوب است و در شرایط مطلوبی بسر می‌برند، یادآور شد: نیروهای این جمعیت با تمام توان و در هر شرایطی برای کمک به مردم تلاش خود را به کار می‌گیرند.

به گزارش سایت خبری بالویز،بارش های برف در چند روز اخیر موجب مسدود شدن راهای روستایی در این شهرستان شد.

سقز یکی از شهرهای استان کردستان مرکز شهرستان سقز است،سقز در ناحیه‌ای کوهستانی و مرتفع بین ارتفاعات نامنظم رشته کوه زاگرس واقع شده‌است.

براساس آمار ارائه‌شدهٔ سال ۱۳۹۵ شهر سقز با جمعیت ۱۶۵٫۲۵۸ تن پس از سنندج، دومین شهر پرجمعیت استان کردستان است.

شهرستان سقز با مرکز استان حدود۲۰۰کیلومتر فاصله دارد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۱۱-۱۶:۳۰/س