۲متخلف قلع و قمع درختان صنوبر در مهاباد به مراجع قضایی معرفی شدند

مهاباد- به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بالویز ،رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری مهاباد گفت :  این ۲ نفر متخلف ۱۰۰ اصله درخت صنوبر و ۲۰ اصله درخت نارون را بدون اخذ مجوز قلع و قمع کرده بودند. مجید پاتو افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره یک دستگاه اره برقی را از این ۲ متخلف […]

مهاباد- به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بالویز ،رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری مهاباد گفت :  این ۲ نفر متخلف ۱۰۰ اصله درخت صنوبر و ۲۰ اصله درخت نارون را بدون اخذ مجوز قلع و قمع کرده بودند.
مجید پاتو افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره یک دستگاه اره برقی را از این ۲ متخلف کشف و آنان را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.
وی در خصوص نحوه برخورد با متخلفان قطع درختان جنگلی نیز گفت: جرایم منابع طبیعی در یک سال گذشته بازنگری شده است به طوریکه نقش بازدارندگی آنان بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس برای قطع هر درخت ۱۵ تا ۷۵ میلیون ریال جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.
«پاتو» با اشاره به افزایش پدیده قاچاق چوب به سبب طرح ملی تنفس جنگل های شمالی، ادامه داد: برخی افراد سودجو از افزایش قیمت چوب نهایت سوء استفاده را می کنند و با قطع درختان کنار رودخانه ها و آبراهه ها به طور غیرقانونی دست به قاچاق و فروش آن می زنند.
وی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان خواست در صورت مشاهده قطع درختان توسط افراد متخلف مراتب را با استفاده از سامانه گویای ۱۵۰۴ به این اداره اطلاع دهند.
در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یکهزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل های این شهرستان بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای کاولان و کوران واقع شده است.
جنگل های این شهرستان که جزو جنگل های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی دارای اهمیت زیادی است.
پایگاه خبری تحلیلی بالویز /۹۸/۰۲/۲۵

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)