پاسداشت هویت فرهنگی

۲۵ شیء تاریخی سفالی به موزه نقده اهداء شد

موزه نقده از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرده است

مهاباد/بالویز/تاریخی/ شهروند نقده‌ای ۲۵ شیء تاریخی سفالی به موزه این شهر اهدا کرد.

یکی از شهروندان علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی شهرستان نقده با اهدای ۲۵ قطعه شیء تاریخی سفالی، گنجینه موزه نقده را غنی‌تر کرد. این آثار پس از بررسی‌های تخصصی به این موزه منتقل شدند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نقده از اهدای ۲۵ قطعه شیء تاریخی و فرهنگی از جنس سفال توسط یکی از شهروندان علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی به موزه نقده خبر داد.

حمزه پهلوانی،گفت: این آثار سفالی که از نظر تاریخی و فرهنگی دارای ارزش بسیار بالایی هستند، پس از طی مراحل دقیق کارشناسی و بررسی‌های تخصصی توسط کارشناسان برای حفظ، صیانت و نمایش عمومی به موزه نقده منتقل شدند.

پهلوانی،اظهار کرد: این اقدام شایسته، نشان‌دهنده سطح بالای آگاهی و مسئولیت‌پذیری شهروندان نقده در قبال حفظ میراث گذشتگان و پاسداشت هویت فرهنگی منطقه است.

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت مردمی در حفاظت از آثار باستانی ادامه داد: چنین اقدامات مردمی و داوطلبانه‌ای، نه تنها باعث غنای هرچه بیشتر مجموعه‌های موزه‌ای می‌شود، بلکه نقش مؤثری در ترویج فرهنگ حفاظت از میراث‌فرهنگی در میان نسل‌های جدید ایفا می‌کند.

موزه نقده از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرده و امروزه مجموعه‌ای ارزشمند از آثار باستانی، به‌ویژه سفالینه‌ها، اشیای مفرغی و سکه‌های تاریخی منطقه را در خود جای داده است.

مهاباد/بالویز/1405/03/06-00:12:55/خبر25727/ چ 1549/