افتتاح بیمارستان ۲۰۷ تختخوابی نقده؛ هدیه رئیس جمهور به مردم؛ سرانه تخت بیمارستانی به ۲.۵ در هر هزار نفر رسید.
به گزارش سایت خبری بالویز،بیمارستان ۲۰۷ تختخوابی شهرستان نقده، روز پنجشنبه و همزمان با سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی، با دستور مسعود پزشکیان و به صورت ویدئو کنفرانس رسماً مورد بهرهبرداری قرار گرفت. با افتتاح این بیمارستان، سرانه تخت بیمارستانی در نقده و محمدیار به ۲.۵ تخت برای هر یک هزار نفر افزایشیافته و دسترسی مردم به خدمات درمانی تخصصی تسهیل شد.
بیمارستان ۲۰۷ تختخوابی شهرستان نقده، عصر روز پنجشنبه (۱ آبان ۱۴۰۴) با دستور مستقیم رئیس جمهور، دکتر مسعود پزشکیان، و به صورت ویدئو کنفرانس، رسماً افتتاح و آماده خدمترسانی به مردم شهرستانهای نقده و محمدیار شد. این افتتاحیه که بخشی از برنامههای سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی بود، گامی مهم در جهت ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه تلقی میشود.
دکتر محمد امین ولیزاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، در مراسم افتتاحیه این بیمارستان اظهار داشت:«عملیات احداث این بیمارستان از سال ۱۳۹۷ آغاز شدهبود و امروز شاهد بهرهبرداری از آن هستیم تا در کنار بیمارستان امام خمینی (ره)، خدمات شایستهای به مردم نقده و محمدیار ارائه دهد.»
ولیزاد تاکید کرد: با افتتاح این بیمارستان، سرانه تخت بیمارستانی در شهرستان نقده به ۲.۵ تخت برای هر یک هزار نفررسیده که این آمار از میانگین استانی بالاتر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همچنین به خدمات تخصصی این بیمارستان اشاره کرد و گفت: «این مرکز درمانی مجهز به تمامی تخصصهای مورد نیاز است و بیماران شهرستانهای همجوار اشنویه و پیرانشهر نیز میتوانند از خدمات آن بهرهمند شوند.»
وی همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه و نزدیکی آن به مرز، بر پتانسیل این بیمارستان برای توسعه گردشگری درمانی تاکید کرد.
طبق سرشماری انجامشده، جمعیت شهرستانهای نقده و محمدیار در مجموع ۱۲۸ هزار و ۱۹۵ نفر است که از این تعداد، ۳۸ هزار نفر در مناطق روستایی ساکن هستند.
افتتاح بیمارستان جدید، گامی اساسی در جهت پوشش بهینه خدمات درمانی برای این جمعیت و بهبود شاخصهای سلامت در منطقه خواهد بود.
مهاباد/بالویز/1404/08/02-00:30:52/خبر24346/ ج 1189/
با واگذاری کارت خود به کارگزاری
رؤسای جمهور دو کشور بهصورت غیرحضوری این سند را امضا کردهاند
یک انبار شخصی در روستای قبرحسین
نقش مشارکت مردمی را در حفاظت از محیط زیست
Δ