فرماندار سردشت

تعیین بیش از ۹۰شعبه اخذ‌ رای انتخابات در سردشت

همچنین جهت رسیدگی و پیگیری تخلفات، شعبه ویژه جرایم انتخاباتی در دادسرای شهرستان تعیین شده‌است. 

مهاباد/بالویز/سیاسی/فرماندار سردشت گفت:۹۳ شعبه اخذ رای انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در این شهرستان تعیین شده است.

به گزارش سایت خبری بالویز«باباخان اسکندری»اظهار داشت:از ۹۳ شعبه اخذ رای انتخابات تعداد ۴۴ مورد شهری و ۴۹ مورد روستایی است.

فرماندار سردشت افزود: از مجموع شعبه‌های تعیین‌شده، ۴۴ مورد ثابت و مابقی هم به صورت سیار در روز انتخابات فعال خواهند‌بود.

وی ادامه داد: همچنین جهت رسیدگی و پیگیری تخلفات، شعبه ویژه جرایم انتخاباتی در دادسرای شهرستان تعیین شده‌است. 

فرماندار سردشت اضافه‌کرد: این شعبه تخلفات در قبل،حین و بعد از جریان انتخابات در فضای محیطی و مجازی به صورت کامل رصد و پیگیری خواهد‌شد.

«اسکندر باباخان» تصریح کرد:۲ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی اجرای انتخابات دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان را برعهده دارند.

وی اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۵۰۰ نفر هیات نظارت شامل‌نمایندگان فرمانداری و بازرسان و مابقی نیز عوامل‌اجرایی و منشی و کابران رایانه‌هستند.

اسکندری از تشکیل کارگاه آموزشی و زمینه سازی جهت مشارکت حداکثری در انتخابات خبرداد.

وی گفت: عوامل اجرایی نقش اصلی در امنیت و سلامت انتخابات ایفا می‌کنند و وظیفه خطیری برعهده دارند که با کسب آموزش و مهارت‌ها می‌توانند به اهداف مورد نظر رسید.

«اسکندری» اظهار داشت: باید برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور اقدامات جهادی انجام داد و همه ارگان ها با همکاری مردم دشمن را مایوش کنند.

وی یادآور شد: انتخابات سرمایه اجتماعی و مایه عزت و شکوه ملت اسلامی بوده و آنچه که مهم است و می‌تواند تاثیر گذار باشد، ارتقای مشارکت سیاسی، امنیت، سلامت و رقابت است.

سردشت به همراه پیرانشهر با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت یک حوزه انتخابیه را در انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌دهند.

این شهرستان با جمعیت ۱۲۰ هزارنفری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع‌شده و دارای سه بخش‌ربط ، مرکزی و وزینه با ۶دهستان و ۲۷۰ روستا و چهار است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۱۱/۲۹- ۰۱:۱۰:۲۸/خبر ۴۱۱۰/کدخبر۱۹۷۷۴/ ی ۳۷۲/