رئیس اداره حفاظت از محیط زیست سردشت

توقیف یک خودروی لجن‌ کش در سردشت

سد سردشت از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی است.

مهاباد/بالویز/محیط زیست/رئیس اداره حفاظت از محیط زیست سردشت گفت:یک خودرو لجن کش که اقدام به ریختن‌فاضلاب به سد سردشت می‌کرد،توقیف‌شد.

به گزارش سایت خبری بالویز،«خالد بایزیدی»افزود:یک خودرو لجن‌ کش که اقدام به ریختن‌فاضلاب به سد سردشت می‌کرد،توسط ماموران این اداره توقیف‌شد.

وی اظهار داشت:در پی اخبار واصله مبنی بر ریختن غیرقانونی فاضلاب بداخل سد سردشت توسط یک دستگاه لجن کش،اقدام اولیه انجام‌شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌‌ زیست آن شهرستان،تصریح کرد:مامورین محیط زیست با حضور در محل از اقدام غیرقانونی و آلوده‌کننده ممانعت بعمل‌آوردند.

«بایزیدی» افزود: ضمن هماهنگی با دادستان محترم ماشین توقیف و یک نفر دستگیر‌شد.

این مقام اظهارکرد: به استناد آئین نامه جلوگیری از آلودگی‌آب،هر گونه ریختن‌مواد و منابع آلوده‌کننده به منابع پذیرنده آب‌های سطحی،جاری و زیرزمینی ممنوع می‌باشد.

وی افزود: تخلیه هرگونه پساب‌صنعتی و انسانی بدون عملیات‌تصفیه در هر مکان ممنوع‌بوده و به دلیل تهدیدعلیه بهداشت‌عموم،جرم تلقی می‌شود.  و بر اساس قوانین مربوطه نیز با افراد خاطی برخورد قانونی انجام می‌شود.

سد سردشت از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی است. که دریاچه آن حدود ۳۰ کیلومترطول‌ دارد و در ۱۳ کیلومتری جنوب‌شرقی این شهر احداث‌شده و حجم مخزن آن ۳۸۷ میلیون مترمکعب است.

این سد بر روی رودخانه «زاب کوچک» و با هدف استحصال برق،آب‌کشاورزی و تامین کننده آب تصفیه‌خانه آب‌شرب شهرهای سردشت و ربط احداث شده‌است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۱۱/۱۲-۰۱:۱۷:۲۹/خبر۴۰۹۰/کدخبر ۱۹۶۹۹/ پ ۳۵۲/