رییس اداره بیمه سلامت مهاباد

حدود ۵۴ هزار فرد در مهاباد زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

هم اکنون ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی در تعهد بیمه سلامت قرار دارد.

مهاباد/بالویز/اجتماعی/حدود ۵۴ هزار فرد فاقد بیمه در مهاباد زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش سایت خبری بالویز رییس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: ۵۳ هزار و ۷۴۳ فرد فاقد بیمه در این شهرستان در قالب صندوق ایرانیان،زیر پوشش این نهاد قرار دارد.

«فیصل رسولی» افزود: از این تعداد،۴۰ هزار و ۷۰۰ نفر که جزء دهک‌های یک تا پنج بودند،به صورت رایگان بیمه شده اند.

وی اضافه کرد:در قالب این طرح افراد تا قبل از تعیین دهک نیز به صورت رایگان بیمه می شوند.  تا مانند سایر بیمه شدگان در تمامی مراکز درمانی سرپایی و بستری از مزایای خدمات درمانی استفاده کنند.

او ادامه داد: بیش از ۵۷ درصد مردم این شهرستان به تعداد ۱۳۷ هزار نفر زیر پوشش بیمه پایه درمانی اداره بیمه سلامت هستند.  و از مزیت‌های مختلف این بیمه بهره می‌گیرند.

رسولی اظهار کرد: این تعداد از جمعیت شهرستان در قالب پنج صندوق بیمه روستاییان، سلامت همگانی ایرانیان، صندوق کارمندان ادارات و نهادهای دولتی، بیمه ایرانیان و بقیه شامل سایر اقشار از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان است.

وی تاکید کرد: بیشترین تعداد بیمه شدگان زیر پوشش این اداره به صندوق‌های «بیمه روستاییان» و «سلامت همگانی ایرانیان» به ترتیب با بیش از ۶۲ هزار و ۵۳ هزار نفر و کمترین نیز با ۹ هزار و ۸۵۱ نفر به بیمه سایر اقشار تعلق دارد.

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: ۸۴ درصد بیمه شدگان بدون پرداخت حق بیمه زیر پوشش قرار دارند.

این مسئول افزود: هم اکنون بیمه حدود ۱۱۵ هزار نفر اعضای ۲ صندوق «سلامت همگانی ایرانیان» و «بیمه روستاییان» بدون پرداخت حق بیمه و به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: به این بیمه شدگان، همه خدمات سرپایی و بستری در تمامی موسسات درمانی و پزشکی خصوصی و دولتی، مطب پزشکان، داروخانه ها، رادیولوژی و آزمایشگاه ها ارائه می شود.

«رسولی»تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

او اظهار کرد:در گذشته این موارد تنها شامل بیماری‌های هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس بود.  اما در دولت سیزدهم ۱۰۷ بیماری مختلف در قالب این بیمه تعریف شد.

وی اضافه کرد: شیوه نامه صندوق بیماران خاص و سخت علاج از شهریور سال گذشته ابلاغ شدهاست.

و تاکنون بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات این صندوق در جهت مساعدت در هزینه های درمانی افراد مبتلا به بیماریهای خاص و صعب العلاج در سرفصل های مختلف توسط اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.

وی در خصوص پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری نیز گفت: هم اکنون ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی در تعهد بیمه سلامت قرار دارد.

«رسولی »بیان کرد:بیمه سلامت با ۲ مرکز ارائه دهنده خدمات تخصصی درمان ناباروری در مرکز استان قرارداد منعقد کرده است.

رئیس بیمه سلامت مهاباد،افزود: این بیمه با ۹ مطب پزشک متخصص و فوق تخصص زنان و زایمان و سه دفتر کار مامایی در شهرستان قرارداد دارد.

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد عنوان کرد: بیمه سلامت در این شهرستان در حال حاضر با ۷۷ مطب پزشک شامل ۳۲ پزشک عمومی و ۳۸ پزشک متخصص، ۳۸ داروخانه، هفت رادیولوژی و ۶ آزامایشگاه طرف قرارداد بوده و همکاری دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۹۰ تا ۱۰۰ درصد از هزینه بستری در بیمارستان های دولتی براساس نوع بیمه،بیمه شدگان رایگان است.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش نظام است.

اجرای این بیمه از سال ۱۳۹۳ در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح موجب خدمات مناسب بهداشتی و درمانی در بین مردم است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی قراردارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۱۰/۰۴-۰۵:۴۸:۲۳/خبر۴۰۳۶/کدخبر۱۹۴۶۴/د ۲۹۹/