معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی

۸۰ درصد تالاب های آذربایجان‌ غربی تعیین حریم شد

40 تالاب فصلی و بین المللی در استان وجود دارد

مهاباد/بالویز/معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی،گفت: ۸۰ درصد از تالاب‌ های استان تعیین حریم شده و لازم است که باید در بقیه تالاب ها نیز در اسرع وقت این اقدام صورت گیرد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز،«یاسر رهبر» در جلسه بررسی زیست بوم استانی افزود:درحال حاضر نگاه ویژه ای به تالاب های حوزه پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد ولی لازم است به تالاب‌های شمال استان هم توجه شود.

وی اظهار کرد: لازم است‌ در زمینه گردشگری و مدیریت و حفاظت از تالاب‌ های اقدامات زیربنایی تدوین شود.

«رهبردین» ادامه داد: مدیریت فرهنگی و گردشگری تالاب ها موضوعی است که نیازمند توجه و تعامل دستگاههای مربوط است و لازم است که طرح جامعی برای بهره برداری پایدار از طبیعت و محیط زیست تهیه و ارائه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: ۴۰ تالاب فصلی و بین المللی در استان وجود دارد که ۶ تالاب از مجموع آنها عضو کنوانسیون رامسر هستند.

«سعید شهند» اضافه کرد: امسال حق آبه تالاب‌ های استان به میزان مطلوبی رها سازی شده‌است و شاهد بازگشت شادابی و سر زندگی به آنها هستیم.

به گزارش سایت خبری بالویز،تالاب‌ها موجودات زنده طبیعی و حیاتی هستند که باید برای تداوم حیات بشر و تنوع عظیمی از جانوران و گیاهانی که در این زیستگاه منحصربه فرد زیست می‌کنند از آن‌ها حفاظت شود.

تالاب‌ها محل اتصال خشکی و آب هستند و قدمت آن‌ها نزدیک به قدمت کره زمین است و بخشی از غنی‌ترین تنوع زیستی روی زمین هستند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۷/۱۳-۰۲:۳۷:۵۵/خبر۳۹۱۱/کدخبر۱۸۸۴۰/پ ۲۷۸/