معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی

خسارت ۱۶۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان غربی

وقوع ۲۶ حادثه، معادل ۸۰ درصد حوادث غیر مرقبه کشوردر استان را شاهد هستیم.

مهاباد/بالویز/در چهار ماهه سال جاری حوادث غیر مترقبه ۱۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی وارد کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی،معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت:در چهارماه اول سال ۱۴۰۲، نزدیک به ۱۶۰۰ میلیارد تومان ناشی از حوادث غیر مترقبه به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شد.

«عبداله فتح اله زاده» با بیان این مطلب افزود:۴۴ حادثه شناخته شده در جهان وجود دارد و از این تعداد۳۴ حادثه در ایران رخ می دهد.

وی تصریح کرد:از مجموع ۳۴ حادثه غیر مترقبه که در ایران رخ می دهد،وقوع ۲۶ حادثه، معادل ۸۰% حوادث غیر مترقبه کشور در استان را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته، بارش تگرگ، وقوع سیل، سرمازدگی ،خشکسالی و زلزله از جمله عوامل طبیعی بودند که به بخش کشاروزی استان خسارت وارد کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه برای کاهش میزان خسارت وارده به کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی، مطمئن‌ترین راه برای جبران خسارت حوادث غیر مترقبه است، افزود: صندوق بیمه کشاورزی لازم است حمایت‌های تحت پوشش خود را به صورت فراگیرتر انجام دهد.

وی تاکید کرد: همه ساله از طریق بلایای طبیعی خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان وارد می‌شود که در این راستا مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان در جهت مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۷/۱۰-۰۶:۲۳:۵۸/خبر۳۹۰۶/کدخبر۱۸۷۶۶/ د ۲۷۳/