رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت

۷ صیاد متخلف در سردشت دستگیر شدند

صید با هرگونه ادوات غیرمجاز از جمله جریان برق ممنوع و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد

مهاباد/بالویز/هفت صیاد متخلف که اقدام به صید غیرمجاز ماهی در رودخانه «زاب» سردشت می‌کردند، توسط ماموران محیط زیست دستگیر شدند.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز« رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت»گفت: این صیادان به صورت غیرمجاز و با استفاده از موتور برق در رودخانه «زاب» این شهرستان اقدام به صید ماهی می‌کردند.

«خالد بایزیدی» افزود: پس از حضور ماموران یگان حفاظت هفت نفر صیاد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: ۲ دستگاه موتور برق، ۴ رشته تور ماهیگیری، ادوات صید ماهی و بیش از ۲۰۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای از این صیادان متخلف کشف شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت تصریح کرد: صید با هرگونه ادوات غیرمجاز از جمله جریان برق ممنوع و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد؛ چرا که این نوع صید باعث نابودی اکوسیستم رودخانه و مرگ دیگر جانداران نیز می‌شود.

«بایزیدی» از دوستداران محیط زیست خواست،در صورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز، مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

شهرستان سردشت یکی از شهر های استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است. این شهرستان یکی از شهر های هم مرز با کشور عراق است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۷/۰۹-۰۰:۵۳:۲۷/خبر۳۹۰۳/کدخبر۱۸۷۵۶/ی ۲۷۰/