مدیرکل بهزیستی ایلام

بیش از ۳۰۰ کودک مضطرب در ایلام شناسایی شد

بهزیستی استان ایلام بیش از ۴۴ هزار مددجوی تحت پوشش دارد

مهاباد/بالویز/مدیرکل بهزیستی ایلام از شناسایی ۳۴۰ کودک مضطرب در گروه سنی پنج و ۶ ساله در این استان خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز و به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام“حسین نورعلیوند” اظهار کرد: این کودکان در اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان در این استان به عنوان یکی از طرح‌های تشخیصی شناسایی اضطراب شناسایی و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته یکی از شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اضطراب است که بطور معمول تشخیص داده نشده و کمتر مورد درمان قرار می‌گیرد و عاملی برای شروع بیماری‌هایی نظیر افسردگی در سنین بالاتر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه در اجرای این طرح سال گذشته در مجموع یک هزار و ۵۵۷ کودک پنج تا ۶ ساله زیر پوشش قرار گرفتند که ۳۴۰ کودک دچار اضطراب بودند؛ بیان کرد: برای هر یک از این کودکان چهار جلسه مشاوره برگزار و در جهت حمایت از کودکان بی بضاعت یارانه مشاوره به آن‌ها پرداخت شده است.

“نورعلیوند” عدم تشخیص اضطراب در کودکان را منجر به انجام ندادن مطلوب فعالیت‌های درسی، رفتار‌های اجتماعی، ترس و اختلال اضطرابی دانست و افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی زودهنگام اضطراب کودکی، ارجاع به موقع جهت مداخلات تخصصی و افزایش آگاهی والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان است.

بهزیستی استان ایلام بیش از ۴۴ هزار مددجوی تحت پوشش دارد که بیش از ۱۷ هزار نفر این مددجویان را افراد معلول تشکیل داده‌اند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۵/۱۲-۰۵:۰۸:۴۵/خبر ۳۸۱۳/کدخبر ۱۸۲۴۸/ پ ۱۷۷/