رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان

۲ جوان در دریاچه سد شهیدکاظمی بوکان غرق شدند

سد شهید کاظمی که با نام سد بوکان شناخته می‌شد،یکی از سدهای بزرگ ایران با هسته رسی است

مهاباد/بالویز/رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: ۲ جوان ۲۱ و ۳۰ ساله به دلیل ناآشنایی به فنون شنا در دریاچه سد شهید کاظمی این شهرستان غرق شدند.

به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز” رسول معروفی” افزود:یکی از این ۲ جوان در نزدیکی روستای ساروقامیش به قصد شنا وارد دریاچه سد شده بود،که غرق شد و برای پیدا کردن جسد وی، گروه غواصان ساتیار به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد:این غواصان پس از چند ساعت تلاش جنازه این جوان ۲۱ ساله که اهل شهرستان سقز بود را در دریاچه سد پیدا و برای طی مراحل قانونی به بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان منتقل کنند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت:جوان ۳۰ ساله دیگری نیز در نزدیکی روستایی لگزدر دریاچه سد شهید کاظمی بوکان غرق شد و تیم غواصان ساتیار برای پیدا کردند جسد وی به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد:با تلاش های غواصان و شناگران ماهر منطقه تاکنون جسد این جوان در دریاچه سد پیدا نشده و تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

“معروفی”با اشاره به تجهیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان به لباس و تجهیزات غواصی ادامه داد:به زودی یک نفر آشنا به فنون غواصی در آتش نشانی بوکان استخدام می‌شود تا در عملیات‌های نجات و یافتن جنازه غرق شدگان این سازمان را یاری کند.

سد شهید کاظمی که با نام سد بوکان شناخته می‌شد،یکی از سدهای بزرگ ایران با هسته رسی است که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بوکان قرار دارد.

این سد علاوه بر تامین آب شهرهای بوکان، میاندوآب و عمده آب شهر تبریز، سالیانه بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب شرب و مورد استفاده بخش صنعت و در حدود ۵۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه‌ عجب شیر و آذرشهر در آذربایجان شرقی را نیز آبیاری می‌کند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۴/۱۰-۰۵:۱۰:۵۸/خبر۳۷۶۹/کدخبر۱۸۰۵۹/ش۱۳۴/