مدیر امور آب مهاباد

ذخیره آب سد مهاباد ۲۳ میلیون مترمکعب از پارسال کمتر است

امسال در مجموع سه هزار و ۷۳۸ مگاوات برق در نیروگاه سد این شهرستان تولید شد

مهاباد/بالویز/مدیر امور آب مهاباد گفت:هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت مخزن سد مهاباد به ۱۲۲ میلیون متر مکعب کاهش یافت که در مقایسه با سال گذشته ۲۳ میلیون مترمکعب کمتر است.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویزو به نقل از ایرنا “خالد رحمانی” افزود: هم اکنون تراز سد مهاباد به یک هزار و ۳۵۱ متر کاهش یافت البته پارسال این مقدار نیز بیش از ۲ متر کمتر از مدت مشابه سال ما قبل بود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری (مهر ماه پارسال) تاکنون ۴۰ میلیون مترمکعب آب از مخزن سد مهاباد به سمت اراضی بخش کشاورزی رها سازی شده و این روند همچنان تا سقف ۹۰ میلیون و با توجه به نیاز کشاورزان ادامه دارد.

مدیر امور آب مهاباد اظهار کرد:امسال همچنین طی یک مرحله رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه به حجم ۱۰ میلیون مترمکعب انجام شده تا سهمیه شهرستان در قبال احیای دریاچه بطور کامل اجرا شده باشد.

“رحمانی” با بیان اینکه امسال در مجموع سه هزار و ۷۳۸ مگاوات برق در نیروگاه سد این شهرستان تولید شد، گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۵۰ درصد کمتر است.

وی اضافه کرد: کاهش میزان تولید برق از نیروگاه سد مهاباد به علت کاهش بارش نزولات جوی در سال آب جاری، کاهش ورودی آب به مخرن و در نهایت کاهش رهاسازی بوده است.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۴/۰۵-۰۱:۴۸:۵۲/خبر۳۷۶۳/کدخبر۱۸۰۳۹/د۱۲۸/