رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد

کشف ۱۲۰ تن چوب قاچاق در سال گذشته در مهاباد

عمده انتقال چوب‌های قطع و قاچاق شده در ساعت‌های شبانه صورت گرفته است

مهاباد/بالویز/رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: پارسال ۱۲۰ تُن چوب قاچاق از قاچاقچیان در مهاباد کشف و ضبط شد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد” سیدانور حسینی”با اعلام این خبر اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۲۰ تُن چوب قاچاق از قاچاقچیان کشف و ضبط و ۵۰ درستگاه خودرو باری هم توقیف و روانه پارکینگ شده است.

وی افزود: از این مقدار چوب توقیف شده ۲۱ تُن آن مزایده و مابقی هم در محل نهالستان این شهرستان ذخیره شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در ادامه بیان کرد: در همین مدت۱هزار و ۵۹۸ اصله انواع درخت در این شهرستان توسط قاچاقچیان چوب قطع شد.

“سیدانور حسینی” تصریح کرد: از این میزان قطع درختان، یک‌هزار و ۳۵۹ اصله درخت در بخش خلیفان و ۲۰۰ اصله دیگر از نوع بید در مناطق بخش مرکزی قطع شده که طی آن ۶۶ پرونده قضایی نیز برای متخلفان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پارسال ۷۲ مجوز حمل بار هم صادر شده است، گفت: ارزش و خرید و فروش هر کیلوگرم چوب از نوع صنوبر به ۷۵ هزار ریال رسیده و همین امر در قاچاق آن تاثیر مستقیم گذاشته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد یادآورشد: عمده انتقال چوب‌های قطع و قاچاق شده در ساعت‌های شبانه صورت گرفته و نیاز است دهیاران و روستاییان نیز ما را در کنترل غارت این ذخایر طبیعی کمک کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۱/۲۱-۰۵:۴۵:۲۸/خبر۳۶۵۹/کدخبر۱۷۶۱۱/د/۲۷

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)